به گزارش ایرنا، علی اصغر فیاض عصر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 38 مجتمع نگهداری از سالمندان در استان اصفهان به سالمندان خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: بیش از دو سوم از این مجتمع ها به صورت خودجوش و خصوصی است که از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند.
به گفته وی یک سوم از مجتمع های سالمندان نیز توسط خیران ساخته شده و سازمان بهزیستی برای نگهداری از سالمندان و معلولان به آنها یارانه پرداخت می کند.
وی بدون اشاره به مجمتع های در حال ساخت در استان اصفهان، افزود: در سالهای 94 و 95 خیران 500 میلیارد ریال برای ساخت و ساز مجمتع های نگهداری از سالمندان و معلولان کمک کرده اند که برای تکمیل و بهره برداری از این مجتمع ها یک هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است و توسط خیران تامین خواهد شد.
وی شمار تخت ها در مجتمع های نگهداری از سالمندان و معلولان در استان اصفهان را دو هزار تخت بیان کرد و افزود: تا پایان سال جاری این رقم به 3 هزار و تا پایان سال 97 به 4 هزار تخت افزایش می یابد.
وی هم چنین از ساخت خانه های بومی یک طبقه به صورت سوئیت برای نگهداری از سالمندان در استان اصفهان خبر داد و یادآور شد: این نوع خانه ها هم اکنون برای نگهداری برخی زوج های سالمند درحال ساخت است.
نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات در مجتمع سالمندان و معلولان گلابچی کاشان برگزار شد.
7408/6136 * خبرنگار:یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.