به گزارش ایرنا، علیرضا غیور عصر روز چهارشنبه در جلسه تجلیل از 25 نفر از فعالان عرصه مبارزه و پیشگیری از ورود بیماری آنفولانزای حاد پرندگان به اردستان افزود: در بخش دامپزشکی مشکل های متعددی وجود دارد که با اختصاص اعتبار لازم این کمبودها برطرف می شود.
وی با بیان این که مجموعه دست اندرکاران مبارزه با بیماری آنفولانزای حاد پرندگان با تلاش شبانه روزی موفق به کنترل و پیشگیری این بیماری در شهرستان شدند تصریح کرد: وظیفه مسئولان است که از این مجموعه حمایت جدی به عمل آورند.
فرماندار اردستان افزود: همکاری و فعالیت بخش خصوصی با بخش دولتی باعث شد از ورود بیماری به شهرستان جلوگیری به عمل آمده و اردستان جزو سه شهرستان برتر استان و بدون بیماری محسوب شود.
غیور با اشاره به لزوم استفاده از علم و فناوری روز در بحث دامپزشکی خاطرنشان کرد: برای توسعه و ارتقای سطح علمی مسئولان، این بخش نیازمند توجه و فراهم کردن زمینه پیشرفت علمی دست اندرکاران در این بخش بوده تا شاهد پایداری در این صنعت باشیم.
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان نیز در این جلسه گفت: با تلاش همه جانبه نیروهای اداری و بخش خصوصی طی 3 سال متوالی از 92 تا 95 شهرستان اردستان به عنوان شهرستان نمونه استان اصفهان انتخاب شد.
میثم استکی افزود: شهرستان اردستان دارای 130 هزار راس دام سبک، 2 هزار راس دام سنگین و 142 واحد مرغداری با یک میلیون جوجه ریزی است که در هر دوره در بخش تولید گوشت قرمز و سفید فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این که یک چهارم مصرف گوشت سفید استان اصفهان در اردستان تولید می شود خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 8.5 میلیون قطعه مرغ تخم گذار جهت کشتار به کشتارگاه تحویل شده است.
رئیس دامپزشکی شهرستان افزود: سالانه بیش از 100تن تخم مرغ در شهرستان تولید و به خارج از شهرستان ارسال می شود.
در این مراسم از 25 نفر پرسنل اداری و بخش خصوصی مرتبط با دامپزشکی شامل 5 نفر داروخانه دار، 6 نفر از مرکزهای درمانی، یک نفر از آزمایشگاه، 5 نفر از کارخانه تولید مکمل و خوراک دام و طیور، یک پزشک و 7 نفر پرسنل اداری تجلیل شد.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکزاستان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.