به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی حسینی عصر روز دوشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر در کارگاه هم اندیشی نخبگان صنعت شهرستان کاشان با تاکید براین که همه آحاد مردم از کارگر گرفته تا کارفرما و مدیرعامل باید در جبهه اقتصادی تلاش کنند افزود: استکبار که در جبهه های نظامی و فرهنگی با شکست مواجه شده جبهه اقتصادی را به عنوان بهترین گزینه برای شکست نظام انتخاب کرده است.
وی اظهار کرد: استراتژی کشور این است که در بحث اقتصاد، مقاومت کنیم و اگر مقاومت و ایستادگی نکنیم به اقتصاد ریاضتی مبتلا خواهیم شد.
رئیس مجمع عالی شورای قشر بسیج کارگری کشور ابراز داشت: اگر برای اقتصاد کشور که رهبر معظم انقلاب سال هاست بر آن تاکید دارند، همت و تلاش نکنیم، دیگران برای ما نسخه خواهند پیچید.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب 9 سال است فضای سال را اقتصادی و اشتغال زایی تعریف کرده اند اما اشکال کار این است که ما با این تعریف ها شعاری برخورد کرده ایم و اگر آن ها را به عنوان منویات سال در بخشهای دولتی، خصوصی و تعاون در نظر می گرفتیم جریان کار تغییر می کرد.
وی با اشاره به این که رهبر فرزانه انقلاب همواره نقش کارگر را در اقتصاد، کار و اشتغال کشور محور دانسته اند، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور اعم از منابع مختلف و نیروی انسانی را یادآور شد و افزود: هم اکنون یک سوم از جمعیت ناسا ایرانی هستند و شرکت های مهم و نماد خارجی بر سر بکه ارگیری دانشمندان ایرانی با یکدیگر مشاجره دارند.
رئیس مجمع عالی شورای قشر بسیج کارگری کشور هم چنین با تاکید بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت ، تصریح کرد: مسئولان ما باید فرض بدانند که منابع نفتی در کشور تمام شد و به فکر چاره اندیشی محصولات دیگر برای صادرات باشند.
حسینی با تاکید بر خرید کالای داخلی توسط آحاد مردم، اظهارکرد: فرهنگ مصرف محصولات داخلی هرچند با کیفیت پائین باید در کشور نهادینه شود تا صنعتگران و کارآفرین به تولید محصولات باکیفیت تشویق شوند.
وی هم چنین راه اندازی مجموعه های مردمی در حمایت از کالای ایرانی را در کشور خواستار شد و گفت: انجمن های حمایت از کالا و محصولات داخلی می تواند باعث ترغیب تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی شود.
در کارگاه هم اندیشی نخبگان صنعت شهرستان کاشان که به مدت یک روز در سالن سرداران شیهدی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان برگزار شد دو نفر از جانبازان کارگر نیز تجلیل شدند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.