به گزارش ایرنا به گزارش ایرنا، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه افتتاح این تصفیه خانه در جمع خبرنگاران گفت : امروز دویست و بیست و چهارمین تصفیه خانه شهرک های صنعتی کشور در استان اصفهان افتتاح شد.
وی اضافه کرد: ایجاد این تصفیه خانه ها در دوران دولت تدبیر و امید به دلیل توجه ویژه این دولت به موضوع آب و محیط زیست از سرعت بیشتری برخوردار بوده است.
ابتکار گفت: در شهرستان شهرضا مساله آب از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگونه فعالیت های صنعتی و کشاورزی و در مناطق مسکونی باید با رعایت الزامات محیط زیست و توجه به بحث تصفیه و بازچرخانی منابع آب باشد.
وی تاکید کرد: افتتاح این تصفیه خانه گام مهمی در جهت حفاظت از منابع آب تصفیه شده و جلوگیری از آلودگی در فرآیند بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به طور کامل در این زمینه نظارت دارد و در تصفیه خانه ای که امروز افتتاح شد سازمانه اندازه گیری آنلاین پساب خروجی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان متصل است و از نزدیک تمام پارامترهای مرتبط به پساب خروجی مورد نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرد.
ابتکار افزود: پیگیر راه اندازی سامانه های پایش آنلاین (برخط) در همه شهرک های صنعتی کشور و صنایع بزرگ هستیم.
تصفیه خانه شهرک صنعتی رازی شهرضا در مدت زمان 22 ماه به مرحله بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح 54 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی استان اصفهان دراین باره گفت: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تصفیه‌خانه این شهرک از 700 متر مکعب در شبانه روز به 2هزار متر مکعب رسید.
سید علیرضا مومنی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها، می توان 700 تا 2هزار متر مکعب آب استخراجی را برای ایجاد و توسعه فضای سبز شهرک استفاده کرد.
مدیر تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی استان گفت: هدف ازاجرای این پروژه حفاظت از محیط زیست منطقه واستفاده از پساب تولیدی درآبیاری فضای سبز شهرک صنعتی بوده که باتوجه به بحران کم‌ آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مومنی تصریح کرد: تاکنون 12 شهرک صنعتی استان مجهز به سامانه جمع آوری و تصفیه خانه مرکزی شده و 65 درصد از صنایع فعال استان از این سامانه استفاده می کنند.
شهرستان شهرضا در80کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 8114 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.