با توجه به ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری سینماهای بنیاد شهید به حوزه هنری از یکی دو سال پیش تحولی شورانگیز در شهر اصفهان آغاز شده است و سینماهایی که یکی یکی می‌رفت تا به در تاریخ فرهنگ این دیار به فراموشی بپیوندد به همت امور سینمایی حوزه هنری اصفهان اکتون با بازسازی به شکل مدرن‌ترین سینماهای جهانی تصویر تازه‌ای از پایتخت فرهنگی کشور در چشم گردشگران می‌نشاند.

سینما فلسطین که یک روز به شکل سینمایی مخروبه در قلب شهر اصفهان مدفون شده بود امروز یکی از سینماهای شکیل و پیشرفته اصفهان است و سینما چهارباغ نیز امروز به شکل پردیس سینمایی چهارباغ به گونه‌ای از فراز فنس‌های فلزی در مسیر مترو رخ نمایان کرده است که توجه هر عابر پیاده و گردشگری را به خود جلب می‌کند.

در ادامه این تحولات و از زمان بازگشایی پردیس سینمایی چهارباغ، مسئولان نوید بازسازی سینما ساحل را در جوار رودخانه همیشه زنده زاینده رود از اواخر اردیبهشت‌ماه دادند اما هنوز خبری از گردوخاک خوش خبر بازسازی این سینما نیست.

بر این اساس از مدیریت شهری و مسئولان حوزه هنری در ارتباط با زمان بازسازی این سینما جویا شدیم.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان در این ارتباط با بیان اینکه با توجه به تغییر برخی برنامه‌ریزی‌ها، بازسازی سینما ساحل از اواخر خرداد یا اوایل تیرماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: شورای شهر اصفهان برای بازسازی سینما خانواده به شکل پردیس سینمایی چهارباغ با امور سینمایی استان اصفهان همکاری داشت و بر این اساس مصوبه‌ای نیز در کمیسیون فرهنگی برای بازسازی سینما ساحل در نظر گرفته شده است.

«ساحل» با بروزترین تجهیزات سینمایی بازسازی می‌شود

سید مصطفی حسینی با بیان اینکه «ساحل» با بروزترین تجهیزات سینمایی بازسازی می‌شود و در کشور بی‌نظیر است، افزود: سینما ساحل به شکل چهار سالن و یک کافه سینما بازسازی می‌شود که سالن چهارم سالن سینمایی ۴۰ نفره تِک (ویژه فیلم‌های خاص و کم مخاطب) با امکان پخش تری دی را شامل می‌شود اما به دلیل عدم تولید فیلم‌های تری دی در ایران فیلم‌های اکران شده در این سالن وارداتی خواهد بود.

وی افزود: این پردیس سینمایی شامل یک سالن ۷۰۰ نفره با گرادیان (دارای شیب) را شامل می‌شود و در زیر این شیب دو سالن ۳۲۰ نفره و یک کافه سینما قرار می‌گیرد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان بیان داشت: کافه سینما رویکرد سینمای روباز را دارد و در آن سرو غذا به شکل آفر انجام می شود.

برگزاری نقالی، شاهنامه خوانی و تئاتر در سینما ساحل بازسازی شده

وی ادامه داد: کافه سینما دارای دو سانس هشت و نیم تا ۱۰ و نیم و ۱۰ و نیم تا ۱۲ شب است و صبح‌ها نیز برنامه‌هایی مانند نقالی، شاهنامه خوانی و تئاتر بر روی سن آن اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه همچنین چهار دوربین و تلسکوپ برای رصد این سینما در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در این سینمای ۲۰۰ نفره صدا از طریق هدفون وایرلس منتقل می‌شود؛ هنوز در کشور چنین سالن سینمایی نداریم و از نظر ویو نیز در دنیا بی نظیر است.

پیش بینی می‌شود با توجه به منظره بسیار زیبای زاینده رود از فراز بام «ساحل» این سینما به زودی و پس از بازسازی به یکی از پرطرفدارترین سینماهای اصفهان مبدل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان نیز در ارتباط با بازسازی سینما ساحل می‌گوید: یکی از رویکردهای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان بالابردن ظرفیت‌ها حوزه فرهنگی است و به شکل مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های هنری فعالیت‌ می‌کند.

اصغر آذربایجانی افزود: در این دوره شورای اصفهان در توسعه سینماهای شهر اصفهان با حوزه هنری همکاری داشته است و بر این اساس در بازسازی سینما خانواده به شکل پردیس سینمایی چهارسالنه بودجه ۵۰۰ میلیونی تومانی شورای شهر اصفهان مصوب شد.

تصویب بودجه یک میلیاردتومانی برای کمک به بازسازی سینما ساحل

وی با اشاره به اینکه درکمیسیون فرهنگی شورای شهر بالابردن سرانه حوزه فعالیت های هنری مدنظر قرار گرفته است، گفت: در سال ۹۶ نیز برای افزایش و توسعه ظرفیت هنری اصفهان برنامه‌هایی اندیشیده شده شده است و مهم‌ترین برنامه ما همکاری در در بازسازی سینما ساحل است.

آذربایجانی گفت: در بودجه امسال اعتبار یک میلیارد تومانی برای بازسازی این سینما به شکل پردیس سینمایی مدرن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه مصوب سینما خانواده تخصیص داده شده است، تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات مناسب مانند کمک به بازسازی سینماهای اصفهان، در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری گام برداریم تا در ادامه شاهد ایجاد نشاط و شادابی در جامعه در شهر هنری اصفهان باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644103
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.