به گزارش خبرنگار ایرنا، آنان در جریان سرکشی روزهای اخیر استاندار و جمعی از مسئولان استان از خانواده جانباختگان در اجرای دستور رئیس جمهوری؛ همچنین خواستند که تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی انجام گیرد.
خانواده حسن سنچولی از جانباختگان این حادثه شب گذشته با قدردانی از حضور استاندار گلستان و دلجویی رئیس جمهوری در جمع خانواده ها و کارگران خواستار آن شدند که مطالبات (معوقات بیمه ای، حقوقی و مستمری) آسیب دیدگان و جانباختگان این حادثه از سوی دست اندرکاران ذیربط پیگیری شود.
آنان همچنین از پیام های ابراز همدری همه مسئولان بالاخص رهبری انقلاب و نیز از حضور رئیس جمهوری درجمع خانواده های جانباختگان و کارگران معدن قدردانی و آن را مایه آرامش خانواده ها دانستند.
حسن سنچولی 48 سال سن و 16 سال سابقه کار در معدن داشت، او ساکن آزادشهر بود و دارای سه فرزند است.
'علی جعفری' دیگر جانباخته این حادثه است که با 40 سال سن دارای 3 فرزند و 18 سال سابقه کار در معدن بوده و خانواده اش ساکن شهر نوده خاندوز هستند،آنان نیز در دیدار با استاندار گلستان از سرکشی مسئولان و پیگیری مطالبات کارگران و معدنکاران این منطقه قدر دانی نمودند.
شب گذشته استاندار گلستان و مسئولان استان به دیدار خانواده جانباختگان 'محمود و ابوالقاسم میردار' دو برادر که در حادثه انفجار معدن زغال سنگ جان خود را از دست دادند، نیز رفتند.
دو برادر این جانباختگان در سخنانی ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه انفجار معدن، کمبود امکانات ایمنی و قدیمی بودن را علت حادثه ذکر کردند و گفتند: با وجود اینکه این کمبودها بارها به مسئولان شرکت گفته شد، اما اقدامی جهت رفع آن نمی کردند.
یکی از این دو که خود نیز کارگر معدن زغال سنگ زمستان یورت است و در زمان حادثه در محل بوده است، گفت: مسئولان باید برای معادن زغال سنگ، وسائل و امکانات مورد نیاز را فراهم نمایند تا درصورت وقوع حادثه از آن استفاده شود ،ضمن اینکه متولیان بایستی با فراهم کردن تمهیدات لازم جلوی تکرار این حوادث ناگوار را بگیرند.
برادران و پدر این دو جانباخته همچنین از حضور رئیس جمهوری در جمع خانواده های داغدار و نیز کارگران معدن قدردانی کردند و از رفتار ناشایست برخی کارگر نماها نسبت به رئیس جمهوری پوزش خواستند.
یکی از برادران این دو جانباخته گفت: متاسفانه عده ای که لباس کارگری برتن داشتند و با موتور سیکلت به محل حادثه آمده بودند، کارگران و خانواده ها را تحریک می کردند.
استاندار گلستان نیز دراین دیدارها ضمن ابلاغ تسلیت و دلجویی رئیس جمهوری به خانواده ها و با اشاره به پیام های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و دستور دکتر روحانی برای رسیدگی به حادثه دیدگان و خانواده های جانباختگان، گفت: به محص اطلاع از حادثه تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان و نیز استان های همجوار بسیج شدند.
حسن صادقلو افزود: حضور دو وزیر و برخی مقامات کشوری درمحل حادثه در کنار دیگر مدیران و مسئولان استان گلستان نشان از اهمیت و عمق حادثه از یک سو و توجه به تسریع در امداد رسانی و پیگیری مسائل و مشکلات حادثه دیدگان ازسوی دیگر بود.
وی گفت: دولت پیگیر تمام مسائل و مشکلات کارگران و خانواده های جانباختگان این حادثه است که طی آن افزون بر 73 نفر مصدوم و 43 نفر جان خود را از دست دادند اگرچه هنوز پیکر یک نفر زیر آوارها بوده و نیروهای امدادی در تلاش برای خارج کردن آن از معدن هستند.
صادقلو با دعوت از خانواده های جانباختگان حادثه معدن به آرامش و مدیریت پس از حادثه، اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با شایعه پراکنی و درج مطالب نادرست درصدد بازی کردن با احساسات خانواده ها و کارگران بوده و هستند که باید مراقبت آنان بود.
وی تصریح کرد: تمامی رفتارها و حرکات این افراد سودجو درحال رصد است و بایستی آنان در مراجع قانونی به ادعاها و رفتارهای خود پاسخ دهند.
استاندار گلستان یادآور شد: آنگونه که رئیس جمهوری فرمودند با همه عوامل و مقصران این حادثه در هر رده و مقامی که باشند، بدون تعارف و اغماض ازسوی دولت و قوه قضاییه برخورد می شود ضمن اینکه تمام مطالبات کارگران و خانواده های جابناختگان پیگیری و پرداخت می شود.
معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق گلستان و در فاصله 90 کیلومتری گرگان واقع است.
/3039/1648
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.