محسن جان‌نثاری: انتخابات، انتخاب کردن و انتخاب شدن از برکات جمهوری اسلامی ایران است، به فرموده امام خمینی (ره) انتخابات وظیفه‌ای است الهی، ملی، انسانی که همه ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم چراکه مشارکت حداکثری در انتخابات کشور را بیمه و مصونیت برای کشور را به همراه دارد و مشارکت حداقلی فشارهای بیگانگان را مضاعف می‌کند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم سالاری دینی است، درست همین ویژگی است که دلها را مجذوب می‌کند و به وسط صحنه مشارکت می کشاند.

هدف از برگزاری انتخابات تنها خدمت به مردم از طریق درک مشکلات و نیازهای آنها در صحنه و تماس مستقیم با مردم است. در واقع انتخابات وسیع ترین، گسترده‌ترین و مردمی ترین بعد مردم سالاری دینی است که مردم را از  دورترین نقاط کشور تا مرکز اعم از روستاها، بخش، شهرستان و استان و اقشار مختلف اجتماعی، شغلی، قومیتی، جنسیتی و جوان، میانسال و بزرگسال و تنوع وسیعی از طیف‌های مختل را گرد هم آورده است.

هفته آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و در اصفهان و برخی از دیگر شهرهای کشور انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را در پیش رو داریم و باید گفت اهمیت انتخابات شورای شهر از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری کمتر نیست.

در واقع وقتی اعضای شورای شهر را انتخاب می کنیم مدیریت شهر را بر عهده این افراد گذارده‌ایم و حال این مدیریت شهر باید در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌ها و رویکردها به سمتی پیش برود که هدف و غایت آن پیاده سازی و اجرای شهر اسلامی باشد.

در این شهر اسلامی اصل خدامحوری، استقلال، تساوی، برقراری عدالت و برابری، مساوات، روابط اجتماعی وهمچنین اصل گذشت، ایثار، برادری، قانون گرایی و نظم به گونه‌ای تدارک و برنامه‌ریزی شده است که مردم آن شهر در آسایش زندگی کنند.

باید دقت کنیم که اگر انسان‌های صالح، کارآمد، بانشاط، خوش اخلاق، امین و متخصص در انتخابات شوراها انتخاب شود خیال مردم از نظر مسائل جاری و روزمره زندگی که با ان سرو کار دارند راحت خواهد شد.

در یک بیان ساده شما اگر آن کسی را که می‌پسندیدید و می‌خواهید انتخاب نکردید، آن فردی که مورد پسند شما نیست انتخاب شده و رای می‌آورد بر این اساس لازم است همت کرده و رای خود را به میدان بیاورید.

مردم مسئولیت‌هایی در برابر انتخاب خود بر دوش دارند بدین معنا که اگر انتخاب درستی داشته باشند انشالله به وسیله آن شخص منتخب فعالیت‌های اصولی و بنیادینی در راستای کمک به مردم و پیشرفت کشور انجام می شود و ثواب و اجرهایی نیز بر آن مترتب است. به همین دلیل است که باید دقت کنیم تا افراد دلسوز، با اخلاق و کارآمدی متناسب با مسند شورای شهر و شایسته پایتخت فرهنگی کشور انتخاب شوند.

مردم به خوبی می‌دانند وظیفه شورای شهر چیست، باید فردی را برگزینند که مسند شورای شهر متناسب با تخصص وی بوده و به دیانت، دلسوزی و تقوا نیز متصف و شهره باشد.

امیدواریم تمام افرادی که تاکنون به عنوان نمایندگان منتخب در شوراها حضور داشتند در پیشگاه خداوند روسفید باشند اما باید دقت کنیم که تحول در نظام مدیریت شهر و تغییر در ترکیب اعضاء و استفاده از توانمندی و تجارب مختلف نیز لازم است.

امروز باید افراد تحصیل‌کرده، جوان و با انرژی وارد شوراهای شهر شوند تا بتوانند با علم خود و تجارب گذشتگان در راستای پیشرفت جامعه و شهر خود سعی لازم را مبذول دارند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643253
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.