به گزارش روز شنبه ایرنا، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس در چهار حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان اعلام شد.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس، افرادی که در این مرحله صلاحیتشان تایید نشده، می توانند ظرف 3 روز از شنبه، شکایت خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارسال نمایند.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مراغه، عجب شیر، اهر و هریس در استان آذربایجان غربی، در حوزه انتخابیه اصفهان و در حوزه انتخابیه بندرلنگه، پارسیان و بستک در استان هرمزگان روز 29 اردیبهشت 96 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
131 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم شهرستان اصفهان ثبت نام کرده بودند که 6 نفر از آنها انصراف دادند.
براساس اعلام فرمانداری اصفهان، صلاحیت 33 داوطلب انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از سوی هیات نظارت اصفهان احزار شده است.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی می باشد که از این تعداد پنج کرسی متعلق به شهرستان اصفهان است.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
سیام ** 9314**1429 / 2093
تنظیم: داود توسلی**انتشار:محسن طاهرزاده ** بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.