استاندار اصفهان ضمن حمایت از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: می‌توان از ظرفیت این نهاد باسابقه در جهت گسترش فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری در استان اصفهان بهره برد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیازمند گسترش هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی، هنری است و قطعا یکی از نهادهایی که می‌تواند در این زمینه فعالیت های ماندگار و اثربخش داشته باشد کانون پرورش فکری است.

زرگرپور افزود: استانداری اصفهان آمادگی دارد تا از طرح های مختلف کانون مانند تریلی تئاتر سیار حمایت کند تا کودکان و نوجوانان سطح استان بتوانند ساعت هایی شاد را در کنار یکدیگر سپری کنند.

وی با اشاره به وجود خیریه های فرهنگی زیادی که در استان اصفهان مشغول به خدمت‌رسانی هستند، گفت: هم اکنون بیش از 600 خیریه در اصفهان داریم و می‌توان با استفاده از ظرفیت این خیریه‌ها فعالیت های متنوع فرهنگی کانون پرورش فکری را به ویژه در مناطق روستایی و محروم گسترش داد.

زرگرپور با تاکید بر ارتباط مستمر مدارس با کانون افزود: لازم است در شورای آموزش و پرورش استان این موضوع پیگیری شود تا میان این دو نهادی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند تعامل قوی‌تر و بهتری صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت های مختلف برای کودکان و نوجوانان معلول گفت: گسترش این گونه فعالیت ها گامی در راستای تحقق عدالت فرهنگی در سطح جامعه می باشد و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سازمان هایی مانند بهزیستی مراکز ویژه این عزیزان نیز بیشتر شود.

در ابتدای این دیدار مدیرعامل کانون نیز گزارشی از فعالیت های متنوع کانون پرورش فکری را تشریح کرد.حاجیان زاده با اشاره به اجرای طرح کانون،مدرسه گفت:با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعداد مخاطبین کانون،ارتباط خوبی میان مراکز کانون و مدارس ایجاد شده و دانش آموزان می توانند از فعالیت های متنوع کانون نیز بهره مند شوند.

اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان موضوع دیگری بود که حاجیان زاده به آن اشاره کرد و گفت:هم اکنون کانون با داشتن سالن های نمایش خوب و مناسب،سینمای کودک را در سراسر کشور راه اندازی کرده و 60 سالن در مراکز کانون ویژه پخش فیلم های کودک به صورت مناسب تجهیز شده است.

حاجیان زاده توسعه مراکز فراگیر را یکی از برنامه هایی دانست که در کانون به صورت ویژه پیگیری می شود. وی در این¬رابطه گفت:هم اکنون 39 مرکز فراگیر کانون در سطح کشور به خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی مشغول هستند و به دنبال آن هستیم در برنامه 5 ساله کانون درکنار تمامی مراکز فرهنگی هنری و در راستای عدالت فرهنگی مراکز فراگیر مناسبی نیز راه اندازی کنیم.

مدیرعامل کانون توسعه مراکز سیار روستایی را دیگر هدف مهم در کانون دانست و افزود: در سه سال اخیر تعداد واحدهای سیار روستایی 2 برابر شده و از 85مرکز به 170 مرکز رسیده است و به دنبال آن هستیم که در جزایر خلیج فارس نیز مراکزی داشته باشیم تا همه کودکان و نوجوانان ایرانی از برنامه‌های کانون بهره مند شوند.

وی هم چنین با اشاره به 700 اجرای نمایش توسط تریلی تئاتر سیار کانون در سال گذشته بر حمایت و کمک جهت گسترش این گونه فعالیت ها به ویژه در مناطق محروم تاکید کرد.

مدیرعامل کانون در پایان ضمن قدردانی از حمایت های استاندار از کانون اصفهان ابراز امیدواری کرد با استمرار این حمایت ها فضای خوبی که در کانون استان اصفهان ایجاد شده است هم چنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.