فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با ایرنا اشاره به اینکه امروز هوای استان اصفهان تحت تاثیر اموج ناپایدار است، افزود: روز دوشنبه (فردا) از شرایط بارش و ناپایداری در سطح استان کاسته می شود اما همچنان امکان بارش های رگباری دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه شب گذشته بارش های بهاری خوبی از بیشتر ایستگاه های هواشناسی استان گزارش شد، گفت: بیشترین بارندگی در 24 ساعت گذشته در استان در شهرستان های چادگان با 11 میلیمتر و سمیرم با 10.3 میلیمتر ثبت شد.
وی با اشاره به بارش 4.5 میلیمتر باران در کلانشهر اصفهان گفت: دمای هوای امروز صبح اصفهان به 12 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش پیدا کرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای روز گذشته اصفهان در گرمترین ساعات به 28 درجه سانتیگراد و در خنک ترین ساعات به 12 درجه سانتیگراد رسید.
به گفته سیدان، هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه همراه افزایش ابر، غبار صبحگاهی،گاهی وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعد و برق و برای روز سه شنبه، کمی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را خور و بیابانک با 32 درجه سانتیگراد و خنک ترین نقاط استان را فریدونشهر، خوانسار و بویین میاندشت با 6 درجه سانتیگراد عنوان کرد.
استان اصفهان واقع در مرکز فلات ایران بدلیل گستره زیاد شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی است.
استان اصفهان در زمره مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور محسوب می شود و در سال های اخیر با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.
ت 7150/ 6027
خبرنگار: علی نعمانی - انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.