به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد حسن قائدیها در دومین جشنواره مدرسه مروج سلامت افزود: در دولت تدبیر و امید همکاری دو طرفه ای میان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان اصفهان وجود دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید گام های بلندی در حوزه سلامت در آموزش و پرورش استان برداشته شده است، گفت: در مدت سه سال گذشته تعداد زیادی کلینیک پزشکی در شهرستان های استان احداث شده است.
وی اظهار کرد: در این راستا بزرگترین کلینیک دندانپزشکی و پزشکی کشور در اصفهان راه اندازی خواهد شد .
قائدیها با تاکید بر اینکه امروز سلامت روحی و جسمی اهمیت بسزایی دارد، گفت: اگر سلامت خانواده وجود نداشته باشد، زندگی با استرس همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: مدارس و معلمان با ارائه آموزش های مطلوب به دانش آموزان، سلامت روحی و جسمی را به این قشر از افراد هدیه می دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سلامت ارتباط بین مدیر و معلم، معاون و دانش آموز و گروه همسالان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی گفت: امروز به مهارت های زندگی و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیاز داریم و این سلامت باید در مدارس اتفاق بیفتد تا بلکه بتوانیم ارتباط سلامت مثبتی را بین دانش آموزان ایجاد کنیم.
در هفته سلامت امسال بیش از 400 مدرسه مروج سلامت در 23 شهرستان استان اصفهان راه اندازی شد که ارائه خدمات بهداشتی، شناسایی و مدیریت مشکلات جسمی، روانی و عاطفی و عوامل پیشگیری آن از جمله اهداف این مدارس است.
هم اکنون حدود 770 هزار دانش آموز در پنج هزار و 345 واحد آموزشی استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.