به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان عصر روز شنبه در آئین تقدیر از تلاشگران عرصه کار و تولید این شهرستان در سرسرای فرهنگ این شهر، اظهار کرد: گلوی اقتصاد کشور در زمان تحریم ها فشرده شده بود و امکان مبادله ارز، فروش نفت و بیمه کردن حوزه های هواپیمایی و دریایی وجود نداشت.
وی با بیان این که اشتغال و تولید به بحث های توسعه صادرات ارتباط دارد، افزود: صادرات به علت تحریم ها و بی تدبیری ها به چند کشور محدود و بسنده شده بود اما امروز شاهد سرمایه گذاری های عظیم و رفت و آمدهای گروه های اقتصادی کشورهای صنعتی جهان به ایران هستیم.
معاون استاندار اصفهان با تاکید بر رفتار عاقلانه دولت در برطرف کردن تحریم های ظالمانه بر ایران، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اقتصاد کشور با تزریق مسکن به صورت اورژانسی درمان می شد اما دولت توانست با بهره گیری از اصول صحیح و استفاده از متخصصان و نخبگان آن را درمان کند.
وی هم چنین تصریح کرد: دولت با رفتاری عاقلانه و انجام مذاکرات هسته ای برای برطرف کردن تحریم ها زمینه ساز شفافیت در اقتصاد کشور شد.
به گفته وی، رانت ها و فسادهای سنگینی که در زمان تحریم ها به وجود آمد باعث شد اقتصاد کشور شفافیت نداشته باشد و مباحث و مبادلات اقتصادی در خفا انجام می شد.
مومنیان یادآورشد: مهمترین کار دولت در حوزه دیپلماسی خارجی و رفع تحریم ها بود که یک محور اصلی در گشایشهای اقتصادی و سایر حوزه ها مانند پزشکی و علمی بود که امروز شاهد ثمره های آن در کشور هستیم.
فرماندار کاشان با اشاره به نامگذاری و توجه شعار سال به عرصه های تولید و اشتغال توسط رهبر فرزانه انقلاب نیز اظهارکرد: مهمترین راهکار برای گسترش و ایجاد اشتغال و رونق تولید، توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و منویات معظم له در این زمینه است.
وی یادآور شد: امروز شاهد اقدامهای تاثیرگذار و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی توسط دولت یازدهم هستیم اما با وجود اقدامهی مثبت و زیر ساختهای مناسب در فرآیندهای تولید مولد در نزدیکی انتخابات مورد هجمه و سیاه نمایی برخی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی غافلند که تخریب دولت تخریب نظام است چون دولت را همین مردم برگزیده اند ولی چون منویات سیاسی برخی جناح ها انجام نشده است، دولت را تخریب می کنند.
فرماندار کاشان با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب کسانی که جوانان را ناامید می کنند، خائن به انقلاب، هستند، گفت: عده ای بدون در نظر گرفتن این موارد چشم ها را بسته و اقدامهای دولت را بعد از رفع تحریم ها سیاه به مردم نشان می دهند و شور و نشاط را از مردم گرفته اند.
مومنیان همچنین تاکید کرد: ایجاد امنیت پایدار کشور با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شکل می گیرد و مردم با انتخاب ریاست جمهوری در سطح کلان و شوراها در سطوح پایین تر بر نقش آفرینی خود در اداره امور جلوه عملی می بخشند.
در این آئین که به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر برگزار شد، از چند نفر از تلاشگران عرصه کار و تولید شهرستان کاشان تجلیل بعمل آمد.
هفته کارگر از پنجم اردیبهشت سالروز بعثت پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) تا 11 اردیبهشت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) است.
7408/6136 * خبرنگار: ییوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.