به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دومین نمایشگاه از رویداد' رود زنده هنر' به نمایش آثار دوره های مختلف هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری 'اکبر مصری پور' در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان اختصاص یافته است.
'رود زنده هنر' عنوان سلسله نمایشگاه هایی است با رویکرد پژوهش محور که با نمایش، مستندسازی و معرفی آثار هنرمندان پیشکسوت معاصر اصفهان می کوشد تاثیر و تأثر زیست بوم نصف جهان بر خالقان آثار هنر معاصر را پیگیری کند.
موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، شناساندن هر چه بهتر هنر و هنرمندان شهر در بین مردم و هنردوستان را از وظایف اصلی خود می داند که این مهم با برگزاری رویدادها و نمایشگاه های هنری با سه رویکرد کلی آموزش محور، جریان ساز و پژوهش محور پی گرفته می شود.
همزمان با گشایش این نمایشگاه افتتاحیه ای نیز عصر روز گذشته باحضور تعدادی از مسوولان، مدیران و هنرمندان برجسته شهر در سالن توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.
اکبر مصری پور، در اولین روز از خرداد ماه سال 1323 در اصفهان و در یک خانواده پر جمعیت با وضعیت اقتصادی متوسط دیده به جهان گشود، ایشان زیر نظر استاد جواد رستم شیرازی به یادگیری تذهیب و مینیاتور پرداخت، همکاری با استاد جواد رستم شیرازی در طراحی فرش مجلس شورای ملی به ابعاد 11*11 متر (سال 1352)، طرح قلمزنی ضریح حضرت روقیه، سوریه (دمشق، سال 1365)، طرح معرق کاشی، بیمارستان الزهرا ، اصفهان (سال 1370) از جمله طرح های اجرایی این هنرمند است.
سوم اردیبهشت‌ روز بزرگداشت علامه محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی است؛ شاعر و نویسنده عارف‌ مسلک، عالم و دانشمند مشهور قرن دهم و یازدهم هجری که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات تبحر داشت.
او از علمای جامعی بود که به مهمترین علوم زمان خود آگاهی داشت و حدود 95 کتاب و رساله در زمینه سیاست، حدیث، ریاضیات، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک تألیف کرد.
سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
اِصفَهان یا اِسپَهان شهری باستانی و مرکز استان اصفهان واقع در مرکز ایران است. اصفهان، سومین شهر پهناور ایران پس از تهران، مشهد و نیز سومین شهر پرجمعیت ایران پس از این دو شهر است.
ت/7135/ 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.