به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم کوچکی روز یکشنبه به مناسبت هفته سلامت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: آغاز کلنگ زنی پایگاه سلامت زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی در قمصر و مرکز خدمات جامع سلامت کامو، برگزاری مسابقه هفته سلامت، آغاز برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کاشان برای افراد بالای 40 سال و انجام غربالگری فشار خون از مهم ترین برنامه‌ های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هفته سلامت است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ازدواج موفق، کوه گشت خانوادگی، برپایی نمایشگاه خودسنجی سکته های قلبی مغزی، انتشار مطلب های آموزشی در پورتال قلب سالم و انجام تبلیغات محیطی از دیگر برنامه های این دانشگاه در هفته سلامت است.
‌کوچکی با اشاره به کلنگ زنی پایگاه سلامت زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی در قمصر گفت: پایگاه سلامت قمصر که در سال 1346 بازیربنای 300 مترمربع در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع ساخته شده بود، هم اکنون با مشارکت 50 درصدی خانواده خیر سلامت همسر زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی (آقای منصور حسینیان ) و دختر آن مرحومه خانم دکتر معصومه حسینیان با زیربنای 220 متر مربع در یک طبقه ساخته خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این طرح را چهار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: نیمی از اعتبار توسط خیر سلامت تامین می شود.
وی هم چنین ساخت مرکز خدمات جامع سلامت کامو را در سال 1354 یادآورشد و تصریح کرد: احداث ساختمان جدید این مرکز در زیربنای 335 متر مربع با مشارکت 50 درصدی خیران سلامت کامو انجام ‌می شود و ساختمان قبلی با کاربری جدید مورد استفاده قرار می گیرد.
کوچکی گفت: 7 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت کامو مورد نیاز است که 50 درصد آن توسط جمعی از خیران سلامت کامو پرداخت خواهد شد.
یکم تاهفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «زندگی سالم ، با نشاط و امید» است.
7408/6136 *, خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.