به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله یاری افزود: این گردشگران بطور عمده اروپائی و از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بودند.
وی تصریح کرد: امنیت بالای ایران بعنوان امن ترین کشور خاورمیانه، تنوع جاذبه ها و اجرای برنامه های فرهنگی بویژه در آیین 'نوروزگاه اصفهان' باعث شد تا شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی در پهنه استان اصفهان باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در قالب برنامه موسوم به 'نوروزگاه' در این خطه، شهرستان های اصفهان، کاشان، نائین و اردستان مقصد گردشگران خارجی در نوروز امسال به این استان بود.
در تعطیلات نوروز 96، جاذبه های طبیعی و تاریخی استان اصفهان در کنار مردم مهمان نواز این خطه باعث شد تا 2 میلیون و 805 هزار مسافر حداقل یک شب در اماکن اقامتی استان شامل هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت کنند.
در این مدت، افزون بر پنج میلیون و 300 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
در این میان، میدان نقش جهان اصفهان با بازدید روزانه 200 هزار گردشگر، پربیننده ترین مکان تاریخی استان بود و فین کاشان با بازدید روزانه 23 هزار گردشگر و مجموعه کاخ چهلستون اصفهان با 22 هزار گردشگر در بین مجموعه های تاریخی و جاذبه های گردشگری استان در رتبه های دوم و سوم قرار داشتند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و در ایام نوروز اماکن اقامتی دیگر نیز برای اسکان مسافران آماده سازی می شود
ت/6994*6027 خبرنگار:آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.