به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حمیدرضا مومنیان پیش از ظهر امروز در هتل عامری‌ها با اشاره به اجرایی نشدن اپرای آخرین درخت فرش در دو سال گذشته اظهار داشت: از دلایل اجرا نشدن این اپرا در نمایشگاه فرش دستباف تهران می‌توان به عدم حمایت مالی و تنگ نظری برخی افراد اشاره کرد و با این حال این تاخیر مسبب شده که این اپرا از حیث هنرمند، آفریننده اثر و شان شهرستان کاشان، در زادگاه خود اجرا شود.

فرماندار کاشان با اشاره به ظرفیت این هنر در رونق بخشیدن به مناسبات اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: فرش مجموعه ای از هنرها است که با وجود فاخر بودن دلیلی شده تا هنرهای زیرمجموعه این هنر بزرگ که شامل رنگ و طرح، موسیقی محلی، ادبیات حاکم بر بافت و فرهنگی که به واسطه وجود واژه‌هایی در فرش است و باعث متجلی شدن آن می‌شوند، نادیده گرفته شوند.

وی ضمن اشاره به نمایش بسیاری از مفاهیم فرهنگی در قالب فرش گفت: مجموعه این هنرها سبب شده تا زنجیره فرش در طول تاریخ از هم نپاشد و این نشان از اغنای فرهنگی و فلسفی این هنر است و اپرا بخشی از تجلی هنر فرش در کاشان است و این تجلی، نتیجه همت افرادی است که در جهت آکادمیک کردن رشته فرش کمک کردند.

مومنیان ضمن اشاره به امور انجام شده در حوزه فرهنگی کشور بیان کرد: حوزه فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که افراد مختلف بتوانند ایده‌های خود را در قالب هنرهای مختلف به نمایش گذارند و این موضوع در کاشان به طرز مطلوبی پیگیری شده و شاهد آثار فرهنگی فاخرتر و عمیق تری هستیم.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: کشور علاوه بر شعر و تئاتر به موسیقی هم نیازمند است و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه کتابی با مضمون مبانی فقهی موسیقی تالیف کرده‌اند و امید است که با صبوری هر چه بیشتر هنرمندان، به شان جامعه اسلامی در حوزه هنر و فرهنگ نائل شویم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612088
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.