حجت الاسلام نصرت الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: تسطیح و مرمت و سنگ فرش محوطه ضلع غربی امامزاده یحیی ابن زید (ع) از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس افزود: با توجه به برگزاری کنگره بین‌المللی امامزاده یحیی ابن زید (ع) و آغاز فعالیت های عمرانی و فرهنگی در این راستا، مناقصه تسطیح، مرمت و سنگ فرش انجام شده که بعد از اتمام ضلع غربی به ترتیب ضلع شرقی و جنوبی در دو ماه آینده انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال، فعالیت‌های عمرانی این امامزاده سبب اشتغالزایی هم می‌شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با گسترش گردشگری مذهبی در سال‌های اخیر، اجرای این امر مستلزم ایجاد زیر ساخت‌ها و ساختار و پایه‌های زیربنایی است که امید داریم با فعالیت‌های عمرانی در این امامزاده، مسافران و زوار بیشتری را جذب کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از دیگر اقدامات عمرانی امامزاده، آزادسازی باغ 2 هکتاری این امامزاده است تا بتوانیم با مساعدت بخش خصوصی یا کمک خیران شهرستان، پارک آرامش، جهت رفاه و آرامش زوار راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات این امامزاده خاطرنشان کرد: در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی، ترافیک سنگینی در محوطه حاکم است که برای رفع این مشکل می‌توان، از میدان امام علی (ع) به طرف چای بوئین که منتهی به باغ امامزاده خواهد شد مسیر آماده را آسفالت کرد تا هم مسیر کوتاه‌تر و هم از ترافیک کاسته شود.

حجت الاسلام جعفری گفت: با بازگشایی این مسیر مسافران استان‌های مرکزی، سمنان و مشهد و تهران می‌توانند سهل تر و آسان‌تر این امامزاده را زیارت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس یادآور شد: نقشه جامعی برای زییاسازی و مرمت امامزاده یحیی ابن زید (ع) طراحی شده و امید داریم در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و رفاهی بتوانیم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مراحل پایانی سرویس‌های بهداشتی امامزاده در حال انجام است و تا اواخر فروردین ماه 80 چشمه سرویس بهداشتی به همراه روشویی در کنار وضوخانه برای مسافران و زوار اهل تسنن با مجهزترین امکانات به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از 28 اسفند  سال 95 تا 13 فروردین سال 96، بیش از 250 هزار نفر از 3 بقعه امامزاده یحیی ابن زید (ع)، تکیه و مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) و بقعه دانشمند زیارت کردند که از این تعداد بیش از 11 هزار نفر به صورت موقت و دائم در این بقاع اسکان یافتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608952
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.