به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه ماه رجب ماه ریزش است اظهار داشت: برخی معنی این ریزش را ریختن گناهان و برخی دیگر نیز سرازیر شدن رحمت خداوند می‌دانند در هر حال ماه رجب سراسر برکت و رحمت است.

وی با اشاره به ایام اعتکاف افزود: قبل از انقلاب در کل کشور فقط در مسجدی در قم اعتکاف برگزار می‌شد و جمع آن نیز به 50 نفر هم نمی‌رسید اما خوشبختانه بعد از انقلاب اعتکاف رونق خوبی گرفت و تنها در استان اصفهان سال گذشته بیش از 800 هزار نفر که اکثر آن هم جوانان بودند، شرکت کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: این امر بسیار مهم است که یک جوان خودش را 3 روز در مسجدی برای خدا حبس و از همه چیز جدا کند هر چند بهتر است در مراسم ایام اعتکاف، معتکفین تلفن همراه هم با خود همراه نداشته باشند، بهتر است که جوانان در این 3 روز خود را از همه چیز جدا کنند.

وی درباره روز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: نخستین حرکت غنی سازی اورانیوم در نطنز در روز 21 فروردین ماه آغاز شد و شورای انقلاب فرهنگی این روز را روز انرژی هسته‌ای نامگذاری کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ولادت امام جواد(ع) بیان کرد: ایشان با اینکه عمر کوتاهی داشتند آثار فراونی از احکام، دستورات و اخلاقیات برای ما به یادگار گذاشتند، یکی از کارهای اساسی که با وجود امام جواد(ع) در میان شیعه پایه گذاری شد پذیرش امام قبل از سن بلوغ بود در همین راستا ایشان در سن 7 سالگی به مقام امامت رسیدند و پذیرش این امر برای برخی از شیعیان سخت بود، اما بعد از مدتی و با برگزاری جلسات متعدد دوست و دشمن فهمیدند که مقام امامت نیاز به سن و قد ندارد، برخی از انبیا نیز در گهواره انبیا بودند، به هر حال امامت امام جواد(ع) و امام هادی(ع) مقدمه‌ای بود برای اینکه مردم امامت حضرت مهدی(عج) را بپذیرند.

وی پیرامون ولادت امام علی (ع) گفت: بهتر است مردم ولایی اصفهان روز ولادت امام علی(ع) را رونق بیشتری دهند و این روز جز ایام‌الله بزرگ بشری است و خداوند به صورت ویژه ایشان را تربیت کرده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در همان اوایل انقلاب هم کمیته امداد و هم بنیاد مسکن را تاسیس کردند و بهزیستی را نیز رونق بخشیدند از این رو اقدامات خوبی پس از انقلاب توسط بنیاد مسکن صورت گرفت، در این راستا امام خمینی(ره) معتقد بودند باید همه انسان‌ها سر پناه داشته باشند.

وی ادامه داد: سال اول انقلاب جمعیت کشور 35 میلیون و اکنون 80 میلیون نفر است، بنابراین خیلی از ابتدای انقلاب جلوتریم و تمام دولت‌ها نیز در این راستا کارهای خوبی انجام داند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: همه کارهای که بعد از انقلاب انجام شده با تحریم‌های اقتصادی و قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا تحقق پیدا کرده است، در همین راستا امام خمینی (ره) قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا را یک نعمت برشمردند و ما این نعمت را حفظ می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه در برجام و مذاکرات به خوبی فهمیدیم که ارتباط با غرب به نفع انسان نیست، بیان کرد: ترامپ دو هفته قبل گفته بود کاری به بشار اسد نداریم اما دیروز به یک پایگاه در سوریه حمله کرد، آیا عاقلانه است با اینها معاشرت داشته باشیم؟ دشمن ذاتی انسان هیچ‌ وقت با او دوست نمی‌شود، در همین راستا باید خدا را شاکر بود که در میان تمام کشورهای دنیا مستقل از این جنایتکاران هستیم.

وی پیرامون انتخابات نیز گفت: هر شخصی هر کاندیدایی را که می‌پسندد در مورد همان کاندیدا صحبت کند و آتش جهنم را برای خود نخرند وقتی شورای نگهبان افراد را تایید می‌کند شما هم طبق قانون باید افراد را تایید کنید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید آنچه را که به افراد می‌دهیم تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه خودشان سبب تغییر شوند، اضافه کرد: در همین راستا تقدیر الهی وجود دارد اما هرکاری شرایطی دارد که انسان می‌تواند آن شرایط را تغییر دهد، دعا و صله رحم از جمله این موارد است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607494
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.