به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی پنجشنبه شب در همایش فعالان سیاسی اصلاح طلب وابسته به سازمان عدالت و آزادی در اصفهان افزود: اینک زمان آن فرا رسیده است تا با ورود نیروهای سایر گروه ها به شورای اسلامی این کلانشهر، تغییراتی در زمینه مدیریت شهری یازدهمین شهر زیبای جهان ایجاد شود.
وی ادامه داد: در این مدت، امکانات شهرداری اصفهان در اختیار یک جریان و گروهی خاص قرار داشت.
وی تاکید کرد: اهمیت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، کمتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست.
نوروزی افزود: مردم باید با حضور گسترده در انتخابات و گزینش افراد شایسته برای واگذاری مسئولیت تصمیم گیری کلانشهر مهمی همچون اصفهان، به توسعه و پیشرفت این شهر کمک کنند.
رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان در شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات میان دوره ای مجلس و ریاست جمهوری افزود: ما باید از این فرصت برای انتخاب افراد شایسته و اصلح استفاده کنیم و به انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس همان نگاهی را داشته باشیم که به انتخابات ریاست جمهوری داریم.
وی تصریح کرد: تفکیک یا بی اهمیت جلوه دادن هر یک از این انتخابات، رویکردی غیرکارشناسی است که به ضرر مردم تمام می شود.
نوروزی با اشاره به اینکه شمار اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان 13 نفر خواهد بود، گفت: همه آنهایی که گرایش به جریان اصلاحات دارند ممکن است توقع داشته باشند در لیست 13 نفره مورد تایید جبهه اصلاحات اصفهان قرار گیرند در حالی که عملی شدن این خواسته مقدور نیست.
وی اظهار کرد: بنابراین باید فهرست نامزدهای مورد نظر جریان اصلاحات در اصفهان برای انتخابات شورای اسلامی این کلانشهر با دقت و براساس اعمال یک مدیریت صحیح انتخاب شود.
رئیس ستاد انتخابات اصلاح طلبان در شوراهای اسلامی شهر و روستا در عین حال گفت: جبهه اصلاحات در اصفهان دارای احزاب مختلفی است که به بلوغ سیاسی رسیده اند و برای تحقق اهداف مشترک تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس، احزاب و گروه های اصلاح طلب برای اجماع و معرفی فهرست واحد در انتخابات شورای شهر اصفهان مشکلی نخواهند داشت و از فرصت انتخابات پیش رو برای انتخاب افراد شایسته استفاده خواهند کرد.
نوروزی از انتخابات بعنوان مظهر مردمسالاری برای تحقق مطالبات اجتماعی و فراهم کردن زمینه پیشرفت و توسعه جامعه نام برد و گفت: فرآیند انتخابات باید دقیق و صحیح انجام شود و ایجاد این فرآیند توسط مردم در قانون پیش بینی شده است.
وی بر ضرورت پایبندی بر قانون انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: در این انتخابات، جریان اصلاحات در استان اصفهان مطابق قانون و حق قانونی نامزدهای مورد حمایت خود، برای نظارت بر فرآیند انتخابات از آغاز تا زمان بازشدن صندوق های آرا برنامه ریزی کرده است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
با پایان یافتن فرصت نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 10 هزار و 883 داوطلب در استان اصفهان ثبت نام کردند.
تعداد کل داوطلبان شوراهای اسلامی شهر چهار هزار و 497 داوطلب و داوطلبان شوراهای اسلامی روستا، 6 هزار و 386 داوطلب هستند.
انتخابات میان دوره ای مجلس نیز در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
برای انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 131 داوطلب برای حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کرده اند.
جمعیت شهرستان اصفهان بیش از 2 میلیون نفر ذکر شده است.
این شهرستان حدود نیمی از جمعیت استان اصفهان را در خود جای داده است.
آمار واجد شرایط رای دادن در حوزه شهرستان اصفهان بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان شده است.
2093 / 6027** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.