حجت الاسلام علیرضا قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 1396 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار کرد: با توجه به عدم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال گذشته در خصوص اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، ایشان امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند.
امام جمعه بادرود یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی را عرصه اشتغال و تولید دانست و گفت: ایجاد و تقویت توانایی در کشور برای تولید کالاها و خدمات متعدد، اقدامی است که منجر به افزایش رقابت پذیری، پایداری و رشد اقتصاد خواهد شد، بنابراین استفاده از همه ظرفیت های کشور در حمایت از تولید داخلی، یکی از مهم ترین راهبردهای اقتصادی است.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و معضل های امروز کشور بحث اشتغال است و باید گفت تمام مسائل و مشکلات ریشه ای بوده و این موضوعات به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند، از این رو تا زمانی که در کل کشور وضع اشتغال سامان پیدا نکند، مشکلات به نحو دیگری باقی می‌ ماند، بنابراین راه حل این مسائل و مشکلات ایجاد اشتغال و ریشه ‌کنی بیکاری است.
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی مهم ترین دغدغه کشور مساله اقتصادی است، از این رو اگر مساله اقتصادی بهبود یابد دیگر حوزه‌ ها و بخش‌ ها نیز دچار تحول می ‌شوند.
قاسمی ادامه داد: از سوی دیگر کم توجهی به تولید ملی آسیبی جدی برای اقتصاد کشور به شمار می آید و یکی از دلایل انتخاب این عنوان برای سال 96 مثل همه نامگذاری ها توسط مقام معظم رهبری هوشمندانه و مدبرانه بوده و امسال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» نامگذاری فرمودند با این امید که این دو مولفه و زیرمجموعه تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر به آن پرداخته شود.
امام جمعه بادرود بیان کرد: به طور قطع اگر قرار بر آن باشد اشتغال و بخصوص اشتغال جوانان رونق بگیرد در سایه تولید اتفاق خواهد افتاد و این دو مساله ارتباط دو سویه با یکدیگر دارند چرا که اگر به تولید ملی بیشتر توجه کنیم بحث اشتغال رونق خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر به اشتغال توجه کنیم بحث تولید رونق خواهد گرفت و این دو ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و این دو مولفه می توانند اقتصاد ما را از رکود خارج کرده و شکوفا کند.
قاسمی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه، تصریح کرد: فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه باید محترم و ارج نهاده شود تا تولید کنندگان داخلی، انگیزه بیشتری داشته باشند و مردم نیز به سمت ایجاد مشاغل تولیدی حرکت کنند و به یقین گسترش فرهنگ تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی و اشتغال مولد، می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی کارساز باشد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.