به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی طاهری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: این وقفیات که شامل زمین مزروعی، مسکونی و تجاری است، برای روضه خوانی، ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، فرهنگ غدیر، هزینه مسجد، تشویق جوانان به حضور در مساجد، فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دیگر نیازها بر اساس نیت واقفان اختصاص یافته است.
وی در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری در 16 امامزاده شهرستان گلپایگان از 28 اسفند ماه سالجاری تا 14فرودین سال آتی (96) خبرداد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت:اجرای این طرح، با برپایی خیمه معرفت در امامزاده هفده تن شهر گلپایگان و امامزاده ابراهیم درب امامزاده روستای سعید آباد این شهرستان به صورت ویژه در پنج غرفه شامل، مشاوره دینی، مذهبی و خانوادگی، پرسش و پاسخ، کودکان، حجاب و عفاف، و چند رسانه ای برگزار می شود.
وی هدف از برپایی طرح آرامش بهاری را ترویج بیشترفرهنگ دینی و معارف اسلامی در ایام تعطیلات نوروز بدلیل حضور بیشتر مردم و میهمانان در اماکن متبرکه عنوان کرد و گفت: بخش هایی از غرفه های خیمه معرفت در سایر امامزادگان نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 38 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد گفت: هنگام تحویل سال 96 نیز آیین هایی در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود که این آیین بصورت ویژه، باخواندن زیارت آل یاسین، سخنرانی، اجرای تواشیح، مداحی و دعای تحویل سال و پخش پیام رهبر معظم انقلاب در سال جدید، با حضورقشرهای مردم و میهمانان نوروزی در امامزاده هفده تن گلپایگان برگزار خواهد شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022 خبرنگار:محمد حسین توفیقی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.