به گزارش ایرنا ،سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: قاضی عنتب ترکیه با صادرات بیش از دو و نیم میلیارد دلار رتبه اول و آران و بیدگل با بیش از 400 میلیون دلار صادرات فرش ماشینی رتبه دوم را در جهان دارد.
وی با اشاره به این که یک ششم صادرات ترکیه را دارا هستیم تصریح کرد: ظرفیت های زیادی داریم و می توانیم به جایگاه اول در صادرات فرش ماشینی در جهان برسیم.
وی با بیان این که شهرستان آران و بیدگل نمونه عملی اقتصاد مقاومتی در کشور است افزود: صنعت این شهرستان برآمده از مردم است و در تمام زیرساخت ها بخش خصوصی مشارکت دارد.
ساداتی نژاد حمایت از تولیدکنندگان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: در بحث مالیاتی باید تعامل با تولید کنندگان داشت و به عبارتی حوزه مالیاتی باید هوای صنعت و مردم را داشته باشد.
وی با بیان این که در حوزه کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت مردم و نخبگان استفاده کنیم و در حوزه کشاورزی راهکار پیدا کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت آن را داریم تا کویر را به قطب پرورش ماهیان زینتی آب شور تبدیل کنیم تا بتوانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.