به گزارش ایرنا، علی الهی زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: 65 الی 70 درصد این صادرات را خشکبار تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه از این میزان صادرات یک هزار و 157 تن خرما می باشد، گفت: با وجود اینکه این شهرستان در تولید خرما هیچ نقشی ندارد، ولی صادرات خرما با ارزش 40 میلیارد ریالی چشمگیر است.
رئیس گمرک بناب همچنین با بیان اینکه کالاهای صادراتی از این گمرک به 51 کشور جهان صادر شده است، افزود: بیشترین میزان صادرات در بین 51 کشور به ترتیب کشورهای اسپانیا، الجزایر و عراق است.
به گفته الهی زاده، صادرات کالا از گمرک بناب امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزش ریالی نیز 30 درصد افزایش نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: گمرک بناب در ایام تعطیلات نوروز نیز به منظور حل مشکل صادرکنندگان دایر است و صادرات کالا و محصول طبق روال روزهای عادی انجام می شود.
فرماندار بناب نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات مسئولان گمرک و موافقت صدور گواهی مبداء همزمان در گمرک بناب گفت: امسال شاهد تحول چشمگیری در این گمرک هستیم.
ولی الله فرج اللهی با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی دولت اظهار کرد: بر این اساس وظایفی که به عهده مدیران شهرستان گذاشته شده بود تا حد توان برای تحقق آن کوشیدند.
وی افزود: رفع موانع تولید یکی از مهم ترین بحث های شهرستان بود که تلاش شد تمام موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی برداشته شود.
فرماندار بناب از پرداخت بیش از 140 میلیارد ریال تسهیلات به 21 واحد تولیدی در شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها در بخش صنعت 525 شغل جدید ایجاد شد.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بناب نیز در این جلسه گفت: هتل 4 ستاره بناب با 70 درصد پیشرفت در حال تکمیل است ولی عدم تخصیص وام اتمام این پروژه را با مشکل روبرو کرده است.
بهنام رحیم زاده با اشاره به ضرورت پیگیری موضوع از طریق کارگروه رفع موانع استان آذربایجان شرقی افزود: لازم است شهرداری نیز مانع صدور مجوز با هر نوع کاربری برای فعالیت در فضاهای مجاور این هتل و مانع فعالیت شغل های مزاحم در این محل شوند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 12 آموزشگاه خصوصی برای آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان گفت: در این خصوص برای بیش از 700 الی 800 نفر شغل ایجاد شد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور** انتشار :محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.