به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم کوچکی نصرآبادی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 24 ساعته واحد مدیریت بحران و ستاد هدایت عملیات در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی به عنوان دبیرخانه ستاد، از فعالیت 20 کد عملیاتی اورژانس 115 در تعطیلات نوروز خبر داد.
وی اظهار کرد: 10 کد عملیاتی جاده ای شامل سِن سِن، خُزاق، برزُک، قائم، الزهرا، کامو، نیاسر، الغدیر، سان آرا و حسنارود در شهرستان کاشان و دو کد عملیاتی جوادالائمه و ابوزید آباد نیز مربوط به شهرستان آران و بیدگل است.
وی افزود: کدهای عملیاتی شهری نیز شامل بیمارستان اخوان، خیابان غزنوی، سپهری، فین و بلوار شهید چمران در شهر کاشان و منطقه یک و نوش آباد متعلق به شهرستان آران و بیدگل از بیست و پنجم اسفند امسال تا چهاردهم فرورین سال 96 فعال هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که هماهنگی های لازم با دانشگاه قم برای پوشش امداد هوایی در حادثه های بزرگ نیز انجام شده است، خاطر نشان کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای پوشش احتمالی حوادث بزرگ در ایستگاه قائم مستقر شده است.
وی از آمادگی بیمارستان های شهید بهشتی، میلاد، آیت الله یثربی، نقوی، شبیه خوانی ،کارگرنژاد و متینی در کاشان و همچنین بیمارستانهای سیدالشهدا و شهید رجایی در آران و بیدگل برای ارائه خدمات درمانی تخصصی، عمومی و آزمایشگاهی در تعطیلات نوروز خبر داد.
کوچکی نصرآبادی فعال بودن آنکالی در تمام رشته های تخصصی در تمام بیمارستانهای منطقه را نیز یادآور شد و گفت: 111 تخت ویژه شامل CCU ، ICU ، NICU و PICU و 148 تخت اورژانس مرکزهای درمانی نیز در این مدت برای ارائه خدمات به شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی فعال است.
وی همچنین از فعال بودن خدمات مرکزهای شبانه روزی خصوصی دندانپزشکی جم، سلامت و پارس در شهر کاشان و شیفت صبح درمانگاه شبانه روزی مرکزی (سرم درمانی) خبر داد و افزود: درمانگاه‌های شبانه روزی شامل درمانگاه های شبانه روزی شهرستان کاشان شامل مرکزی، گلابچی، امام خمینی (ره) آران و بیدگل، موسی بن جعفر (ع) بیدگل و درمانگاه شبانه روزی خیریه فاطمیه راوند هستند.
وی یادآور شد: دو مرکز جامع قمصر و جوشقان قالی هم به صورت 24 ساعته و 6 مرکز برزک، مشکات، حسنارود، نیاسر، ازوار و کامو نیز به صورت 12 ساعته با حضور پزشک و پرستار در مرکز و بقیه به صورت آنکالی و هشت مرکز آزارن، جوشقان استرک، سن سن، قهرود، ورکان، کله، مرق و وادقان با حضور پزشک و پرستار صبحها در تعطیلات نوروز فعال هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: همچنین از ارائه خدمات توسط پنج داروخانه شبانه روزی در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در این مدت خبر داد و گفت: 13 داروخانه دیگر نیز روزها صرفا با حضور مسئول فنی واجد شرایط به مردم و میهمانان نوروزی خدمات رسانی می کنند.
وی یادآور شد: طرح عملیات بسیج سلامت نوروزی واحد بهداشت محیط نیز با هشت گروه فعال برای بازدید از مرکزهای تهیه وعرضه فروشمواد غذایی، مکانهای عمومی، مکان های بین راهی، سامانه های آبرسانی نیز اجرا می شود.
دکتر کوچکی نصرآبادی باتاکید بر بازدیدهای روزانه از تمام مرکزهای درمانی، اظهارکرد: مردم برای رسیدگی به شکایتهای درمانی و درخواست‌های خود می توانند از طریق شماره تلفن های 55432098 و 55432099 و یا سامانه 190 اقدامهای لازم را انجام دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از خرید یک دستگاه ام آر آی برای خدمات دهی به بیماران این منطقه خبر داد و گفت: این دستگاه با صرف اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال خریداری شده و از اردیبهشت سال آینده در بیمارستان شهید بهشتی به بیماران خدمات می دهد.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزون جمعیت دو شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان را زیر پوشش حدمات بهداشتی و درمانی دارد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.