پیمان اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکصد دستگاه آمبولانس، 2 موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای اجرای طرح امداد نوروزی به امکانات و تجهیزات لازم مجهز شده است.
وی با اشاره به آمادگی کامل اورژانس گیلان برای آغاز اجرای طرح امداد نوروزی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این طرح از بیست و هفتم ماه جاری آغاز می شود و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.
وی اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه سلامت به آدرس امام زاده هاشم - رشت-روبروی شرکت حمل و نقل بین المللی آبادان و ارایه خدمات فوریتهای پزشکی به مسافران و گردشگران از دیگر برنامه ها در اجرای طرح امداد نوروزی در استان گیلان است.
وی بیان کرد: طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی برای نصب در ایستگاه سلامت و پوشش جاده ای، تهیه بروشور آموزشی برای ارایه به مسافران، تجهیز ناوگان آمبولانس اورژانس گیلان به لوازم مصرفی پزشکی، دارویی و سایر لوازم مورد نیاز و تشکیل تیم های ارزیاب برای پایش عملکرد پایگاه های اورژانس استان به صورت روزانه و مستمر در طول ایام طرح امداد نوروزی از دیگر برنامه های در اجرای این طرح است.
اسدی یادآور شد: برنامه ریزی برای آمادگی کلیه کارکنان و نیروهای اورژانس ، استقرار اکیپ های سیار فوریتهای پزشکی در مناطق حادثه خیز و پرتردد از پیش تعیین شده در ساعات پرترافیک و تکمیل لیست کشیک پرسنل فوریتهای پزشکی از جمله دیگر فعالیت ها است.
مرکز مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان در نوروز 95 ( از 26 اسفند 94 تا صبح روز 15 فروردین 95) چهار هزار و 666 ماموریت انجام داد.
در اجرای این طرح چهار هزار و 666 مصدوم و بیمار اورژانسی از خدمات طرح امداد نوروزی 115 گیلان بهره مند شده اند که از این تعداد سه هزار و 573 غیرتصادفی و بقیه تصادفی ها را شامل می شوند.
از مجموع کل ماموریت های مربوط به تصادفی ها و غیرتصادفی ها ، 2 هزار و 225 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.