به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سال تشکیل کانون فرهنگی هنری مساجد در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان افزود: جامعه امروزی درگیر آسیب های فراوان از ناحیه تهدیدهای دشمن در عرصه فرهنگی است.
وی با بیان این که نباید از آثار و برکت مسجدها در زمینه فرهنگی غفلت کنیم تصریح کرد: باید تمام تلاشمان را بکار گرفته و زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجدها که محل های انسان ساز هستند را فراهم سازیم.
غیور با اشاره به این که یکی از جاذبه های مهم جذب جوانان در سال های گذشته ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است خاطرنشان کرد: لازم است ضمن تلاش بیشتربرای حضور جوانان، آسیب شناسی در این ارتباط را انجام دهیم.
فرماندار اردستان تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان می تواند با توسعه ورزش های مختلف گام مهمی در این تعامل داشته باشد.
غیور با بیان اینکه مدیران کانون ها در جهت برقراری ارتباط با جوانان و نوجوانان باید راه های مناسب را انتخاب کنند تصریح کرد: یکی از مشکلات جذب جوانان عدم اطلاع، آگاهی و نحوه برخورد با آنان است.
وی با بیان این که در سطح شهرستان اردستان 165 مسجد وجود دارد و در مقابل 37 کانون فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده، تصریح کرد: راهکار توسعه و ایجاد کانون های بیشتر در مساجد در دستور برنامه ها قرار خواهد گرفت.
فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: تعداد 15 کانون فرهنگی هنری مساجد دارای کتابخانه است که با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در مباحث فرهنگی باید تلاش کنیم تا تعداد کتابخانه ها در این زمینه بیشتر شود.
امام جمعه اردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود جامعه در خصوص عدم توجه به مسائل دینی توجه زیاد به تجمل های ظاهری بیش از اندازه در مسائل زندگی است.
حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: ضمن تلاش در راه آبادانی و توسعه مسجدها باید زمینه بهره برداری تعلیم و تربیت اسلامی را از آن فراهم کنیم.
وی با بیان این که از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عمران و آبادانی مسجدها بوده است تصریح کرد: در این زمینه اقدام های موثری صورت گرفته همچنین این مکان های مقدس نقش مهمی در ایجاد کانون ها و پایگاه های بسیج داشته اند.
دهشیری خاطرنشان کرد: مسجدی که در آن برنامه های راهنمایی و ارشاد با محوریت امام جماعت باشد می تواند زمینه حضور جوانان و نوجوانان با انگیزه را در برنامه های فرهنگی به همراه داشته باشد.
دراین مراسم از 15 نفر از ائمه جماعت، مدیران کانون ها و رابطان فعال قدیر به عمل آمد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.