به گزارش ایرنا نماینده آستان قدس رضوی در استان اصفهان در مراسمی که در ستاد نمازجمعه شهرضا برگزارشد گفت : این دفتر با هدف ارائه خدمات به زائران متقاضی اعزام به مشهد مقدس در منطقه جنوب استان اصفهان در شهرضا تشکیل شد.
حسین آذین شناسایی محرومان و نیازمندان در تمامی حوزه ها و ارائه خدمات مرتبط به آنان را از مهمترین وظایف این دفاتر در استان دانست.
وی با اشاره به شناسایی زائران باراولی مشهد مقدس در استان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 70 درصد از هزینه های اعزام و نیازها باید به صورت محلی تامین و 30 درصد از منابع نیز توسط آستان قدس رضوی پرداخت می ‌شود.
وی با اشاره به اقدامات چهار ماه گذشته دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: بعضی استان ها پیش از این دفتر نمایندگی داشته که به صورت منطقه ای در قالب اداره املاک و اراضی فعالیت می کردند.
نماینده آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: در همه استان ها هم اکنون نماینده آستان قدس معرفی شده و درنظر است تا در تمام شهرستان های استان اصفهان یک رابط معرفی شود.
آذین با اشاره به اجرای طرح خادم یاران حرم قدس رضوی گفت: این طرح هم اکنون در حال اجراست.
وی گفت: در این طرح ابتدا افراد با پر کردن فرم مربوطه وارد طرح شده و در مرحله بعد در بخش خدمت یاری فعالیت می کند.
نماینده آستان قدس رضوی در استان اصفهان افزود: در این طرح پس از گذراندن دوران خدمت یاری شخص می تواند به صورت شیفتی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فعالیت ‌کند.
آذین گفت: با اجرای این طرح فضای ورود تمامی افراد و اقشار مختلف جامعه برای برای خدامی حرم امام رضا علیه السّلام فراهم شد.
وی از اجرای طرح اعزام زائران بار اولی در قالب نهضت زیارت مشهد مقدس خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته سه هزار و 500 زائر اولی توسط دفتر نمایندگی استان اصفهان به مشهد مقدس اعزام شده اند.
همچنین رابط نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرضا گفت: دریک سال گذشته 500 نفر زائربار اولی از شهرستان های شهرضا ،دهاقان،سمیرم،فارسان، لردگان، بروجن و منطقه پادنا به مشهد مقدس اعزام شدند.
محسن سلطانی تصریح کرد : در نظر است تا در سال هزار و 369 نفر نیز به مشهد مقدس اعزام شوند.
سلطانی افزود: داشتن سن بیش از 30سال، نداشتن اعتیاد، عدم تمکن مالی ومشرف نشدن به حرم امام رضا شرایط زائران مشمول این طرح است .
شهرضا در 80کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.