این روزنامه به نقل از سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر 800 و 30 هزار خودروی سبک و سنگین در خیابان های استان تردد می کنند، به طور میانگین روزانه 400 دستگاه خودروی جدید به شمار خودروهای اصفهان افزوده می شود، در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش 19 درصدی ورودی خودروهای جدید مواجه هستیم.
این گزارش به نقل از وی حاکیست: اصفهان بعد از تهران، بیشترین افزایش تردد خودرو در معابر شهری را داراست، امسال حدود 43 هزار انواع خودروی جدید به اصفهان وارد شده که از این تعداد، 20 هزار و 800 خودروی سبک و سنگین و 22 هزار موتورسیکلت به خودروها و موتورسیکلت های اصفهان اضافه شده، 90 درصد خودروهای جدید ایرانی و بیشترین خودروهای وارداتی که در اصفهان شماره گذاری شده اند، هیوندای و رنو هستند.
در ادامه این مطلب آمده است: در حال حاضر 770 هزار دستگاه خودروی سبک، حدود 60 هزار دستگاه خودروی سنگین و حدود 550 هزار دستگاه موتورسیکلت در اصفهان در حال تردد هستند و اصفهانی‌ها تقریبا به یک میزان از تولیدات شرکت‌های سایپا و ایران خودرو استفاده می کنند، اما با توجه به عملیات‌ راه سازی در برون و درون شهرها، اینکه استان اصفهان ظرفیت چه تعداد خودرو را دارد، مشخص نیست و ارزیابی در این خصوص صورت نگرفته است.
ادامه این گزارش حاکیست: آمار بالای عبور و مرور خودروها در استان در حالی روند افزایش به خود گرفته که اصفهان از ترافیک و آلودگی سرسام‌آور در خیابان ها رنج می برد. نکته دیگر اینکه اصفهان در حالی بعد از تهران، بیشترین افزایش تردد خودرو در معابر شهری را داراست که بیش از 65 درصد ترددهای اصفهان به خودروهای تک سرنشین اختصاص دارد.
این روزنامه در ادامه نوشت: با وجود گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در استان، اصفهانی ها حداکثر از 30 درصد ظرفیت این ناوگان استفاده می کنند، بیش از 20 درصد خودروها، نیز به صورت دو سرنشین تردد می کنند، از حیث تردد خودروهای فرسوده و آلوده کننده نیز اصفهان وضعیت چندان مطلوبی ندارد و آنگونه که پیش از این مدیرکل اداره حفاظت محیط‌ زیست استان خبر داده، از میان جامعه آماری خودروهای اصفهان، بیش از 133 هزار خودرو، فرسوده و آلوده کننده محیط زیست هستند.
در ادامه این مطلب آمده است: از سوی دیگر آمار خروج خودروهای اسقاطی و ورود خودروهای جدید به خیابان های نصف جهان با یکدیگر تفاوت فاحشی دارد، به گونه‌ای که از سال گذشته تا پایان چهارماه نخست سال جاری حدود 24 هزار خودرو در استان از رده خارج شده اند. در سال گذشته 19 هزار و 284 خودرو اسقاط و از رده خارج و طی چهار ماه نخست سال جاری نیز چهار هزار و 523 خودرو به دلیل فرسودگی از رده خارج شده اند.
این مطلب بدین شرح ادامه می یابد: بخش عمده ای از خودروهای دودزایی که اعمال قانون می شوند، فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند که به خاطر محدودیت منابع مالی این خودروها بهسازی می شوند و عملا از چرخه حمل و نقل اصفهان خارج نمی شوند، پلاک این خودروها به دلیل آلایندگی بسیار بالا از خودرو فک شده و به آنها پلاک صرفا برای تعمیر تحویل داده می شود.آمار بالای خودروهای جدید باعث شد تا مهر ماه سال جاری اصفهان زودتر از پایتخت ار پلاک با پیش شماره جدید ایران 67 رونمایی کند.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان- انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.