به گزارش ایرنا، دبیر علمی کنگره بین المللی محتشم کاشانی گفت: 400 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که از این شمار 120 مقاله توسط هیات داوران برای ارائه در کنگره پذیرفته شده است.
علی میر انصاری با بیان اینکه مقاله های پذیرفته شده در مجموعه ای چاپ می شود و درجه علمی خواهند گرفت، اظهار کرد: این مقاله ها از سراسر کشور و حتی از برخی کشورها از جمله عراق، سوریه و مصر ارسال شده است.
وی از «کتاب شناسی و نسخه شناسی» ، «مردم شناسی دینی» ، ز«ندگی و اندیشه محتشم کاشانی» ، «هنرهای آئینی» و «وضعیت فرهنگی اجتماعی کاشان در دوره محتشم» را موضوع های کنگره بین المللی محتشم کاشانی بیان کرد.
دبیر علمی کنگره بین المللی محتشم کاشانی افزود: با هدف هرچه پربار تر کردن در این کنگره افزون بر همکاری دانشگاه های تهران، مشهد، کاشان، همدان، تبریز و اصفهان، دو مرکز فرهنگی مهم دایرة المعارف بزرگ اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز دعوت به همکاری شده اند.
برپایی نمایشگاه های «عکس هایی از جنس محتشم» و آثار خوشنویسان با موضوع «شعرهای محتشم» ، برگزاری همایش ملی شعر محتشم و شعر و ذکر، تجدید چاپ دیوان محتشم کاشانی و رونمایی از سردیس محشتم از جمله برنامه های جانبی کنگره بین المللی محتشم کاشانی است.
این کنگره که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شده است به مدت دو روز برگزار می شود.
«کمال الدین علی محتشم کاشانی» اوایل قرن نهم هجری و همزمان با پادشاهی شاه تهماسب صفوی در کاشان چشم به جهان گشود و در ربیع الاول سال 996 درگذشت.
شعر عاشورایی بسیار معروف با مطلع «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» از جمله اثرهای گرانسنگ این شاعر پرآوازه مرثیه سرای کشور است.
آرامگاه این شاعر مرثیه سرا در خیابان محتشم کاشان قرار دارد.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.