به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر اصفهان، مدیرعامل این سازمان گفت: در این رویداد دانشجویی از یکم تا بیستم اسفند سال جاری حدود 8 هزار مترمربع از دیواره های کوتاه و بدنه خیابان های مناطق 15 گانه شهر اصفهان دیوارنگاری می شود.
مهدی بقایی افزود: این رویداد با مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان و دانشکده فنی و حرفه ای سمیه انجام می شود.
وی بیان کرد: محتوای طرح های اجرایی بر روی دیواره ها، داستان های پندآموز قرآنی و اساطیری ایرانی است و روند طرح آوری از طریق سفارش به اساتید نقاشی و فراخوان هنرمندان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این داستان ها با مشارکت اساتید علوم قرآنی و ادبیات داستانی از میان صدها داستان مختلف انتخاب شده است خاطرنشان کرد: با توجه به زیاد بودن طرح های رسیده، پس از داوری طرح ها، 60 طرح از 90 داستان مطرح شده انتخاب و بر 150 دیوار مختلف سطح شهر اصفهان اجرا می شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان افزود: هدف از اجرای این پروژه، علاوه بر رفع نازیبایی دیواره های کوتاه بدنه شهری، ارائه یک زمینه و موضوع مشترک معرفی داستان ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
پیش از این در سال های قبل از 94 اجرای نقاشی دیواری بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ممنوع بود اما سازمان زیباسازی شهر اصفهان، لایحه ای را برای اجرای دوباره نقاشی دیواری به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد که به تصویب رسید و مقرر شد هرگونه نقاشی دیواری در شهر فقط با مجوز سازمان زیباسازی انجام شود.
سازمان زیباسازی شهر اصفهان تا پایان سال 94 و به مناسبت نوروز 95، ۶۰ پروژه زیباسازی از جمله دیوارنگاره، نمادهای حجمی، نورپردازی، زیباسازی زیرگذرهای درون شهری و حلقه سوم ترافیکی را در شهر اجرا کرد.
این سازمان برای نوروز 96 نیز حدود هشت هزار مترمربع دیواره های ارتفاع کوتاه شهر را نقاشی می کند و بر روی دیواره های مجتمع های مرتفع نیز دیوارنگاره هایی با موضوع صنایع دستی و شهدا اجرا می کند.
نصب نمادهای حجمی تا نوروز 96 با موضوعات مختلف و نورپردازی در شهر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
اوایل سال ۱۳۷۰ مدیریت زیباسازی در مجموعه معاونت خدمات شهری فعالیت خود را آغاز کرد و از اوایل سال ۱۳۹۰ نیز به عنوان سازمان زیباسازی شهر اصفهان شناخته شد و فعالیت خود را در مجموعه شهرداری اصفهان و با ساختار تشکیلاتی تخصصی و نیز هیات مدیره سازمان متشکل از چهار معاون شهردا اصفهان آغازکرد.
این سازمان با استفاده از ابزارهایی همچون طراحی فضاهای عمومی شهر، ارتقای کیفی محلات، نمادهای حجمی، نقش برجسته، نورپردازی پروژه های شهری و اماکن تاریخی، طراحی های نوین مبلمان شهری، مهندسی نصب المان های شهری، اجرای آبنما و آبنماد در مناطق شهری، زمینه ساز ایجاد بسترهای نشاط عمومی و آرامش خاطر شهروندان و مشارکت هرچه بیشتر آن ها شده است.
ت/7135 / 6022 خبرنگار:فرزانه سادات مدنیون - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.