الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، به اصفهان برای حضور در چند مراسم از جمله همایش همایش جایگاه زنان در کارآفرینی از مهمترین اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان بود.
شهیندخت مولاوردی در سخنرانی های خود در اصفهان گفت که دولت یازدهم، سرپوش گذاشتن روی آسیب های اجتماعی بویژه در بخش بانوان را که ضربات سنگینی به جامعه وارد می کند، کنار گذاشت. وی همچنین با بیان اینکه در حوزه اشتغال شرایط کنونی با ظرفیت و توانمندی زنان تناسبی ندارد، تصریح کرد که ما به دنبال راهکارهایی برای ارتقای نرخ مشارکت اقتصادی زنان هستیم.
*** مراسم تودیع و معارفه فرماندار اصفهان و حاشیه های آن از مهمترین اخبار مورد توجه در فضای مجازی در 24 ساعت گذشته بود. اظهارنظرهای مختلف مسئولان و نماینده های مجلس در این مراسم و انتساب فرماندار سابق اصفهان به عنوان مشاور عالی استاندار اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه در این رابطه بود.
آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در این مراسم گفت که مسئولان استان از ایجاد تغییرات در فرمانداری اصفهان در این زمان موافق نبودند در عین حال وی تاکید کرده بود که موفقیت دولت و نظام جمهوری اسلامی ارجح بر تغییرات مدیریتی است و فرماندار جدید اعتدال را در انتخابات رعایت کند.
استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت که تغییر فرماندار اصفهان بنا به تصمیم نماینده عالی دولت در استان اتخاذ شده است بنابراین گروه های سیاسی، این تصمیم را به نفع خود مصادره نکنند. زرگرپور تصریح کرد: تصمیم برای تغییر فرماندار اصفهان از قبل گرفته شده بود و هیچ ربطی هم به انتخابات ندارد.
فضل الله کفیل، فرماندار سابق اصفهان نیز در مراسم خاطرنشان کرد که برای انجام امور و برگزاری انتخابات با همان دوستانی که از دولت اصلاحات در فرمانداری استخدام شده بودند، کار کردیم و با اعتماد به کارشناسان، یک نیرو هم از خارج فرمانداری نیاوردیم.
*** سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در شاهین شهر اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، این حادثه مصدومی به همراه نداشت و سه سارق مسلح متواری شده اند.
*** دیدار مادران و خانواده های چشم انتظار با پیکر مطهر هفت شهید تازه تفحص شده نیز از دیگر اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان بود. این هفت شهید همراه با پنج شهید گمنام، روز پنجشنبه 12 اسفند‌ماه در اصفهان تشییع خواهند شد.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** کسب دومین جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی توسط اصغر فرهادی، کارگردان نام آور ایرانی در صدر اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار داشت. فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بخش بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و نهمین آئین اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) شد.
این دومین اسکار فرهادی و سینمای ایران است و وی در سال 2012 نیز برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب این جایزه و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شده بود. اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا در این مراسم که بامداد دوشنبه به وقت تهران برگزار شد، شرکت نکردند و «انوشه انصاری» نخستین فضانورد زن ایرانی و «فیروز نادری» از مدیران پیشین ناسا به نمایندگی از آنها در اسکار حضور بهم رساندند.
در بیانیه فرهادی که در این مراسم قرائت شد، آمده است : غیبت من برای احترام به مردم کشورم و شش کشور دیگری است که با این قانون غیرانسانی که مهاجران را از ورود به آمریکا منع می کند، مورد بی احترامی قرار گرفته اند.
بسیار از صاحبنظران، این اقدام کارگردان شهیر ایرانی را پیروزی دیپلماسی هنر بر سیاست های افراطیون عنوان کردند.
*** اظهارات حمید بقایی، از مسئولان دولت سابق که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام آمادگی کرده است نیز از جمله اخبار مورد توجه بود. وی گفته است که در صورت تصدی ریاست جمهوری از آقای احمدی نژاد درخواست خواهم کرد در بالاترین سطح حضور فعال و تعیین کننده داشته باشند.
*** معرفی زهرا نعمتی به عنوان بهترین کماندار زن دارای معلولیت در جهان و تعطیلی سینماها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.
گ/301 / انتشار: 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.