سهراب مظفر نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به استناد بند سه ماده 26 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران افرادی که قصد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند از هم اکنون باید نسبت به تهیه گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمایند تا در زمان ثبت‌ نام با مشکل روبرو نشوند.
وی بیان کرد: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی داوطلبان شوراهای اسلامی الزامی است و به دلیل تقارن ایام ثبت نام با روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و زمان‌ بر بودن دریافت گواهی، داوطلبان باید سریع تر نسبت به دریافت سوء پیشینه اقدام کنند.
فرماندار نجف آباد گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 25سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد در هنگام ثبـت نام ، از شرایط داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
فرماندار نجف آباد در مورد شرایط تحصیلی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200خانوار و دیپلم برای روسـتاهای بالای 200 خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا20 هزار نفر جمعیت و داشـتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای 20هزار نفر جمعیت شرایط تحصیلی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر وروستا بیان شده است.
مظفرنجفی گفت: کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک تحصیلی معافند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان نجف آباد واقع در 30 کیلومتری غرب اصفهان دارای 6شهر، 14 روستا و بیش از 322 هزار نفر جمعیت است.
اعضای شوراهای این شهرستان 36 نفر و اعضای شوراهای روستایی آن 52 نفر است، تعداد اعضای شهر اسلام شهر نجف آباد 11نفر است.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد.
غ. ک / 7153 ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.