به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مجتبی میر دامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: همانطور که رهبری معظم انقلاب از سخنان رییس جمهوری جدید ایالات متحده، بابت نشان دادن چهره اصلی آمریکا تشکر کردند ما هم از اجلاس مونیخ برای عیان کردن همپیمانی سران عربستان و ترکیه با رژیم صهیونیستی که سالها در پشت پرده بود، باید ممنون باشیم.
وی افزود: در این اجلاس هر چه از دهان نماینده رژیم منحوس صهیونیستی در آمد دو کشور اسلامی دیگر هم تکرار کردند.
میردامادی با اشاره به جنای های سعودی ها در یمن گفت: آل سعود با سلاح های متعارف و غیر متعارف شبانه روز بر مردم مظلوم یمن یورش می برد، سپس ادعا می کنند ایران امنیت و آرامش منطقه را به هم ریخته است.
وی اظهار داشت : ایران اگر وارد سوریه و عراق شد با اجازه دولت آنهاست و اگر اقدامات ایران نبود اسرائیل تاکنون سوریه و عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی را بلعیده بود.
به گزارش ایرنا پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با مشارکت سران بیش از 30 کشور و وزرای امور خارجه و دفاع 80 کشور جهان از 29 اسفند به مدت سه روزدر مونیخ برگزار شد.
بیش از 50 سال است که این کنفرانس امنیتی، با حضور رهبران بین‌المللی به مهم‌ترین موضوع های امنیتی جهان می‌پردازد. مقام های کشورهای مختلف هر سال در ماه فوریه در مرکز ایالت باواریا آلمان گردهم می‌آیند و در زمینه تحولات گوناگون سیاسی- امنیتی با یکدیگر گفت‌گو می‌کنند.
امام جمعه موقت اصفهان در فرازی دیگر از سخنان خود در نماز جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات استان خوزستان افزود: همانطور که رهبر انقلاب به این مشکلات اشاره کردند ما از مسئولان می خواهیم با کنار گذاشتن مباحث جناحی سیاسی ، تلاش خود را در خصوص حل مشکلات این استان عزیز کشور بیشتر کنند.
به گزارش ایرنا استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست، طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع مکرر آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
.. به تبع این مشکل، تاکنون رییس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی (در چند نوبت) برای بررسی این بحران به خوزستان سفر کرده و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: مصیبت فلسطین بسیار دردناک است و سخنان رهبری در آیین آغازین این جلاس امید و نشاط بسیاری را در بشارت پیروزی مسلمین در برابر غده سرطانی رژیم صهیونیستی برای همه انسانهای آزاده جهان برانگیخت.
به گزارش ایرنا ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین روز سه شنبه(سوم اسفندماه) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار «همه باهم در حمایت از فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز و عصر چهارشنبه هفته جاری با سخنرانی رییس جمهوری و انتشار بیانیه ای پایان یافت.
امام جمعه موقت اصفهان به ایرادات کشورهای غربی نسبت به حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت: اگر در ایران با کسی که هزاران جوان را بدبخت و معتاد و خانواده ها را متلاشی کند برخورد شود، از نظر کشورهای غربی حقوق بشر رعایت نشده است و این در حالیست که در آمریکا با یک خانم را به خاطر یک خلاف رانندگی و نداشتن پول جریمه زندانی می کنند و وی در زندان در حالی که دستبند به دست دارد زایمان می کند این است حقوق بشر آنها.
حجت السلام میردامادی همچنین در خطبه اول این هفته نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) الگوی بارز بانوان است و سفارش ایشان به حجاب برای داشتن جامعه پاک باید از طرف همه مورد توجه قرار گیرد.
8116/خبرنگار کاظم قانع*** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.