حسین فتاحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در حدود 70 هکتار از اراضی کشاورزی روستای فخره ابوزیدآباد از حدود شش ماه گذشته تاکنون در حال اجراست که ظرف ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: دولت 85 درصد اجرای طرح های نوین آبیاری را کمک بلاعوض پرداخت می کند و 15 درصد نیز به صورت خودیاری از جانب کشاورزان پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: در حالی که آران و بیدگل با بحران بی آبی دست ‌و پنجه نرم می ‌کند و 90 درصد آب استحصالی این شهرستان در بخش کشاورزی با بهره ‌وری پایین مصرف می‌ شود اجرای سیستم های نوین آبیاری تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب دارد.
فتاحی افزود: کاهش بیش از حد نشت در مقایسه با کانال های خاکی و بتنی، از بین بردن تبخیر و تعرق در مسیر انتقال، سهولت حرکت ادوات کشاورزی در مزرعه ها و مدیریت انتقال آب بین منبع تغذیه و مزرعه ها از مهم ترین مزایای انتقال آب با این لوله هاست.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای روستاهای این شهرستان در بخش کشاورزی، برنامه های مناسبی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه بخش کشاورزی در روستاها در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های نوین کشاورزی و با انتقال دانش به داخل مزرعه ها، زمینه افزایش بهره وری در کشاورزی با استفاده از کارشناسان جهاد کشاورزی فراهم می شود.
ابوزید آباد مرکز بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل است که در فاصله 40 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان دارای سه هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.