به گزارش ایرنا، فضای مجازی و رسانه ای استان اصفهان اعم از خبرگزاری ها، سایت های خبری،پایگاه های اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی و کانالهای مجازی با هرگونه گرایش سیاسی به اتفاق خبر ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان مهمترین مطلب مورد توجه خاص قرار داده اند.
انتشار کلیپ ها، مصاحبه ها، سخنان و تصاویر مختلف از یار دیرین امام(ره) و رهبری در شبکه های اجتماعی از دیشب بطور مداوم ادامه داشته و بسیاری از کاربران نیز با انتشار پیام تسلیت شخصیتها و چهره های کشور، غم خود را از این ضایعه بروز داده اند.
فعالان سیاسی از تمام جناح ها و دسته بندی های سیاسی و حزبی در استان اصفهان نیز با ابراز تاسف از ارتحال این شخصیت مطرح سیاسی، یاد وی را گرامی داشتند و پیام های متعددی در فضای مجازی منتشر می کنند.
انتشار مطالب مرتبط با این رخداد همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا روزهای متمادی در صدر اخبار و در کانون توجه افکار عمومی باشد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود دیشب چشم از جهان فروبست.
وی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، ریاست مجلس خبرگان رهبری بین سال های 86 تا 90 و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی و حهان شناخته شده است.
زندگی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با غروب آفتاب نوزدهم دی ماه پایان یافت اما یار دیرین امام با سهم سرنوشت سازش در پیروزی انقلاب، کوشش های بی دریغش در حفظ میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی و حمایت از ولایت و ملت نام خود را در تاریخ جهان جاودانه ساخت.
هاشمی را از آن جهت ذخیره ارزشمند انقلاب خواندند که کمتر کسی را در سابقه مبارزاتی منتهی به انقلاب بهمن 1357 می توان هم پایه او یافت چنانکه رهبر انقلاب در پیام سوگ او بیان داشت «با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.» استوانه نظام شد چون از شورای انقلاب و ریاست مجلس و اداره دفاع مقدس تا راهبری دولت و هدایت خبرگان رهبری و تشخیص مصلحت نظام بار سنگین مسوولیت را سال ها به دوش کشید.
هاشمی از آن رو مرد سیاست نام گرفت که در هر بزنگاه همچنان که رهبری تصریح داشت با «هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر» به سر انگشت تدبیر گره از کار نظام می گشود و تهدیدهای پیش روی کشور را به فرصت مبدل می ساخت، در برابر تندروی ها و کندروی ها می ایستاد و جز مصلحت ملک و منفعت میهن چراغ راهنمایی نداشت.
آیت الله هاشمی در ذهن میلیون ها تن در قامت سردار سازندگی کشور در سال های پس از هشت سال دفاع جانانه نقش بسته و شخصیتش با قهرمان اثرماندگارش «امیر کبیر» پیوندی معنادار در تاریخ ایران برقرار ساخته است. او در میان مردان عرصه سیاست ایران نماد اعتدال بود؛ اعتدالی که نه تنها در گفتار بلکه در اندیشه سیاسی او نهادینه بود.
گ / 6020 / ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان*** انتشار: سلطانمرادی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.