به گزارش ایرنا، این زمین، عصر روز شنبه در مراسمی با حضور برخی از مسوولان و پیشکسوتان فوتبال به بهره برداری رسید.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در این مراسم گفت: زمین چمن عاطف، شاه بیت پروژه‌های عمرانی باشگاه ذوب‌آهن است که بعد از یک سال به درآمدزایی خواهد رسید.
سعید آذری اظهار کرد: باشگاه ذوب‌آهن از سال 88 تا 92 کمترین پروژه عمرانی را داشت ولی از سال 92 تاکنون پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری رسیده که شاه بیت آنها زمین چمن بهرام عاطف است.
آذری افزود: با توجه به بازدیدهایی که از تمرینات تیم‌های پایه باشگاه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که به یک زمین چمن مصنوعی نیاز داریم و در فاز بعدی هم گسترش زمین چمن‌های طبیعی، مصنوعی و بهبود زمین فولادشهر را در دستور کار خود خواهیم داشت.
مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: برق‌رسانی استاندارد به زمین چمن ملت، از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی گفت: زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم بنیادکار ازبکستان بودیم، این تیم قصد داشت در زمین فولادشهر تمرین کند که با مخالفت AFC روبه رو شد و ما زمین ملت را در اختیار آنها قرار دادیم، بنابراین لازم بود که زمین چمن ورزشگاه ملت تجهیز شود.
آذری بیان کرد: زمین چمن مصنوعی بهرام عاطف به پنج دلیل ساخته شد که اولین دلیل، توجیه اقتصادی بود چون اگر بخواهیم برای تمرین و مسابقات همه تیم‌های ذوب‌آهن در طول سال زمین اجاره کنیم، باید 800 میلیون تومان بپردازیم ولی این چمن در طول یک سال بازدهی دارد و بعد از یک سال نیز به درآمدزایی می‌رسد.
وی افزود: دومین دلیل، مسائل فنی است و تیم‌ها و مربیان ما نیاز به زمین با کیفیت دارند تا بتوانند تاکتیک‌ها و تکنیک‌های فوتبال را براحتی در زمین پیاده کنند.
وی اظهار کرد: سومین دلیل احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه شفق، پیشگیری از آسیب‌ شدید بازیکنان بود زیرا پس از اتفاقاتی که سال گذشته برای برخی بازیکنان ما افتاد به این نتیجه رسیدیم که استفاده از زمین‌های بی‌کیفیت حتی باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان تیم‌های پایه ما هم شده است.
آذری گفت: مسائل زیست محیطی، چهارمین دلیل احداث این زمین چمن مصنوعی بود چون اصفهان با معضل بی‌آبی شدید روبه رو است.
وی افزود: پنجمین دلیل هم این است که این زمین کاملاً در اختیار خودمان است.
زمین چمن مصنوعی استاد بهرام عاطف ذوب آهن اصفهان با همت باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن و شرکت سهامی ذوب آهن و با تایید فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) و با استاندارهای روز دنیا به بهره برداری رسیده است.
در آیین افتتاح این زمین جمع زیادی از مدیران شرکت سهامی ذوب آهن و پیشکسوتان ورزش اصفهان حضور داشتند.
باشگاه ذوب آهن در مراسم افتتاح این زمین از بهرام عاطف پیشکسوت و مربی پیشین این باشگاه و مهدی ابرنیرویی داور پیشکسوت فوتبال ایران تقدیر و تجلیل کرد.
گ/8114/6027 خبرنگار: اکبری* انتشار: شکراللهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.