امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش اساسی در تداوم انقلاب داشتند و بدون شک ایشان از استوانه‌های انقلاب اسلامی هستند.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک رجل فاضل، متعهد، انقلابی و از استوانه‌های نظام اسلامی بودند که نباید خدمات ایشان فراموش شود.

به گزارش جماران، محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: بنده ایشان را از زمانی می‌شناسم که در حوزه علمیه قم در یک مدرسه تحصیل می‌کردیم. ایشان در همان زمان قبل از انقلاب به تدوین کتاب امیرکبیر پرداختند و امور فرهنگی زیادی را هدایت می‌کردند. همچنین مدرسه مکتب تشیع را راه انداختند.

وی افزود: رژیم ستم‌شاهی بارها ایشان را به زندان انداخت که سبب شد مرارت‌های زیادی را متحمل شوند و در پیروزی انقلاب و مبارزات با رژیم شاه نقش ارزنده‌ای داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: بعد از انقلاب نیز نقش اساسی در تداوم انقلاب داشتند و دو دوره رئیس‌جمهور کشور شدند و در کل سمت‌های زیادی در جمهوری اسلامی بر عهده داشتند. بدون شک ایشان از استوانه‌های انقلاب اسلامی هستند. البته در برهه‌ای از زمان آیت‌الله رفسنجانی دارای سلایق خاصی بودند که البته این سلایق خاص به این معنا نیست که چهره‌های انقلابی را نادیده بگیرم.

رهبر ادامه داد: در مجموع ایشان در انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و این طبیعی است که در پاره‌ای از موارد افراد با یکدیگر اختلافات جزئی داشته باشند، اما این موارد با شخصیت افراد هیچ تنش و تضادی ندارد و این روحانی خدوم همیشه در خدمت انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک رجل فاضل، متعهد و انقلابی بودند که خدمات و زحمات ایشان نباید فراموش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.