مرکز پایش و کنترل هوای اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان روز دوشنبه(15 دی ماه 99) وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز اعلام کرد.

مرکز پایش و کنترل هوای اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان روز دوشنبه وضعیت هوای کلانشهر اصفهان را در همه ایستگاه‌های سنجش قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را برای عموم مردم ناسالم اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد ۱۷۰، خیابان های پروین ۱۶۰، رودکی ۱۵۶، استانداری ۱۷۶در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد و میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۶۳ بر مدار قرمز است و به این ترتیب اصفهان امروز هم مانند روز گذشته هوایی ناسالم برای همه گروه های سنی دارد.

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در شهرستان‌های شاهین شهر با شاخص ۱۱۲، خمینی‌شهر با شاخص ۱۲۶ و نجف آباد با شاخص ۱۲۴ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه  وضعیت هوا نشان داده شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.