وضعیت آلودگی کلانشهر و چهار شهر استان اصفهان، نشان دهنده تداوم آلودگی و ناسالم بودن هواست به طوری که شهرهای اصفهان و نجف آباد در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارند.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۳۱ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و خیابان های پروین و رودکی هر دو با ۱۵۷ و بزرگراه شهید خرازی با شاخص ۱۷۴، میدان احمدآباد با ۱۹۰و خیابان دانشگاه با ۱۶۱ همگی در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در شهرستان‌های شاهین شهر با شاخص ۷۵، مبارکه با شاخص ۹۰ و نجف آباد ۹۹ در وضعیت زرد قرار دارند و خمینی شهر با شاخص ۱۳۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروههای حساس است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه  وضعیت هوا نشان داده شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.