مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: مردم باید این نکته را بدانند که ویروس کرونا در همه نقاط استان فعال است و تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت همه ضوابط و دستورهای بهداشتی است.

به گزارش جماران، رضا فدایی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان با وضعیت مطلوب فاصله دارد و لازم است مردم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: پس از بازگشایی فروشگاه‌ها و از سر گیری فعالیت‌های مختلف رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اُفت پیدا کرده است، در حالی که در محیط‌های سر بسته مردم باید ماسک بزنند، تعدادی از آنها این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم بویژه در محیط‌هایی که با دیگران کمتر از ۲ متر فاصله دارند باید از ماسک‌های پزشکی یا پارچه‌ای استفاده کنند و دست‌های خود را مرتب ضد عفونی کنند، اظهارداشت: این امر به طور مطلوب در اصفهان رعایت نمی‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه اداره‌ها از شلوغ‌ترین و پر ازدحام‌ترین محیط‌ها هستند، اضافه کرد: با وجود همه هشدارهای داده شده شاهد هستیم که دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در همه آنها رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چاره مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در تعطیلی فرایندهای اجتماعی نیست، گفت: مردم نباید فراموش کنند که صدها نفر از هم استانی‌های ما به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفته اند و مشخص نیست چه کسانی ناقلان این ویروس هستند به همین دلیل نباید منتظر الزامات و دستورهای جدید و جدی باشند و لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از مردم خواست تا از ترددها و مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند و تاکید کرد: مردم باید این نکته را بدانند که ویروس کرونا در همه نقاط استان فعال است و تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت همه ضوابط و دستورهای بهداشتی است.

فدایی درباره رنگ‌بندی شهرستان‌ها در زمینه ابتلا به کرونا به سه رنگ قرمز، زرد و سفید تصریح کرد: بنظر می‌آید که این کار بیشتر باعث سوء تفاهم بین برخی از مردم شده است و عده‌ای فراموش می‌کنند که باید دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در همه جا رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.