استاندار اصفهان با اشاره به نقش همراهی مردم در مهار بیماری کرونا، گفت: باید کار مردم را به دست مردم سپرده شود و در این صورت به بهترین شکل به نتیجه خواهد رسید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تلاش‌های دولت تدبیر و امید در مهار بیماری کرونا با همکاری، همدلی، وفاق و مشارکت همگانی مردم فهیم به نتیجه رسیده، گفت: باید کار مردم را به دست مردم سپرده شود و در این صورت به بهترین شکل به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش جماران، عباس رضایی در بازدید از خیریه اُم‌البنین(س) اصفهان، مردمی بودن امور را مهمترین ویژگی و ماهیت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حضور مردم در همه صحنه‌های نظام بخصوص امور خیریه و کمک مومنانه، ستودنی است.
وی با اشاره به هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل (ره) اظهار داشت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و اگر همراهی مردم نبود، این انقلاب نیز به پیروزی نمی‌رسید.
استاندار اصفهان به نقش مردم در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و افزود: تاریخ این مرز و بوم حاکیست هر کجا مشکلی سر راه انقلاب و مسیر مردم بوجود آمده، مردم با بذل جان و مال خود از اسلام، انقلاب، کشور و هموطنان خود دفاع کرده‌اند و به یاری یکدیگر شتافته‌اند که نمود بارز آن در سیل و زلزله سال گذشته و بیماری کرونا در سال گذشته و سال جاری ملموس  است.
وی به تمهیدات دولت برای مهار بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: تلاش‌های دولت تدبیر و امید در مهار بیماری کرونا با همکاری، همدلی، وفاق و مشارکت همگانی مردم فهیم به نتیجه رسیده است.
رضایی فعالیت خیریه‌ها را نماد تجلی حضور مردمی در تامین مالی برای اقدامات بزرگ توصیف کرد و گفت: باید کار مردم را به دست مردم سپرده شود و در این صورت به بهترین شکل به نتیجه خواهد رسید.
وی با بیان‌اینکه امروز کشور در شرایط پساکرونا قرار گرفته است، افزود: در زمان حاضر بسیاری از  کسب و کارها به‌واسطه این بیماری آسیب دیده و در این عرصه نیز خیرین می‌توانند با بسیج امکانات مالی و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌هایی که خداوند در اختیار آنها قرار داده است، برای کمک به قشر آسیب‌پذیر و عمل خیر، از یکدیگر سبقت بگیرند.
استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه فعالیت‌های خیریه‌ای در فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: دستگیری و گره‌گشایی از کار مردم ارزشی دینی بوده و منّت و نعمتی از جانب خداوند است.
رضایی با اشاره به فرصت‌های متعدد عمل خیر ادامه داد: در امور خیریه اگر یک راه بسته شود، خداوند راه‌های دیگری برای امور خداپسندانه را به روی بندگان نیکوکار خود می‌گشاید.

رزمایش "مواسات و کمک‌های مومنانه" پس از سخنرانی نیمه شعبان رهبر انقلاب با هدف یاری رساندن به افراد کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از شرایط اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا در تمام استان‌ها از جمله اصفهان برگزار می‌شود و خیریه‌ها در این رزمایش نقش بسزایی دارند.
ویروس کرونا ۲۰۱۹(COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا امروز یکم خرداد ۱۲۹ هزار نفر در کل کشور به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یکصد هزار نفر بهبود یافته و بیش از هفت هزار تَن نیز فوت کرده‌اند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.