محمد  حسین نصرتی روز پنجشنبه در جلسه شهرستانی ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: هم اکنون نایین در وضعیت زرد قرار دارد و کماکان بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌شود.
وی گفت: با توجه به کاهش آمار ابتلا به کرونا، بیمارستان نایین به عنوان تنها مرکز عمده درمانی شرق استان اصفهان دیگر پذیرش بیمار کرونایی ندارد و معدود موارد بیماران مثبت به مرکز استان منتقل می‌شوند.

 فرماندار نایین از آغاز مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا با مشارکت بسیجیان شهرستان خبر داد وگفت: در مرحله دوم طرح غربالگری موارد شناسایی شده مثبت در منزل، مراحل قرنطینه و درمان را سپری می‌کنند و همچنین موارد مشکوک شناسایی شده توسط مراقبان سلامت، پایش و منتقل می‌شوند.

نصرتی ادامه داد: انتظار ما از مردم همچنان تأکید بر مراجعه به مراکز غربالگری و یا تماس با سامانه ۱۹۰ در صورت مشاهده هر گونه علامت مشکوک بیماری است.

وی گفت: ساکنان این خطه می‌توانند وضعیت جسمی خود را از طریق سامانه خود اظهاری به آدرس salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مشاوره لازم قرار گیرند.

شهرستان نایین با بیش از۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۴ اردیبهشت ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.