به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان اظهار داشت: دانشگاه‌ها در مسائل مختلف شهرستان گلپایگان باید تصمیم سازی کنند اما این نقش در حال حاضر دیده نمی‌شود، به طور کلی نقش دانشگاه‌ها در سطح کشور و به تبع در شهرستان کمرنگ است که البته ساختار باید طوری تعریف شود که این اتفاق صورت گیرد.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته صنعتی ترتیبی اتخاذ دادند که نهادهای غیردولتی در قالب اتاق فکر تصمیم سازی کنند و دستگاه‌های دولتی آن را اجرا کنند زیرا مدیران ارشد شهرستان فرصت تصمیم گیری ندارند، البته قوانین هنوز به گونه‌ای تدوین نشده است که این موضوع الزام آور شود.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان یک اتاق فکر با حضور دانشجویان در این زمینه باید کمک کنند، در حوزه آینده پژوهی مثلاً در موضوع آب سه سناریوی برنامه ریزی شود تا در مواقع بارندگی از هدر رفت آب جلوگیری و مصرف بهینه شود و یا در مواقع بحران کم آبی تصمیم‌گیری شود که در این زمینه باید دانشگاه‌ها پروژه‌هایی را تعریف کنند که در مسائل شهرستان آن را کاربردی کنیم.

در دانشگاه علمی کاربردی علم باید کاربردی شود

وی با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی باید علم کاربردی شود، لبنیات، صنعت و کشاورزی سه محوری است که دانشگاه‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند، گفت: ما نیز برای برقراری ارتباط میان صنایع و کشاورزی و لبنیات شهرستان اعلام آمادگی می‌کنیم.

یارمحمدیان از راه‌اندازی مرکز رشد در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: اکنون در حال تملک زمین هستیم که در این زمینه بودجه‌ای معاون علمی فناوری رئیس جمهور تخصیص داده است، اگر در این زمینه دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها مکان دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان بود که اگر سیاست دانشگاه ساخت و ساز باشد زمینی که کاربری کشاورزی داشته باشد با قیمت منطقه‌ای واگذار خواهد شد.

فرماندار گلپایگان گفت: دانشگاه‌ها باید برای موضوعات مختلف در شهرستان طرح و برنامه داشته باشند، کشور در شرایط سخت انقباضی و اقتصادی قرار دارد و اعتباری برای کارهای پژوهشی ندارد، استادان دانشگاه‌ها بدون نگاه اقتصادی باید برای مسائل شهرستان گلپایگان راهکار ارائه دهند.

با برنامه ریزی دقیق از ظرفیت شهرستان استفاده شود

در ادامه حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان اظهار داشت: جابجایی مدیران زمینه‌ای برای رشد و ارتقای آن‌ها است تا در مقام و مسئولیت بعدی با تجربه بهتری فعالیت کنند.

وی گفت: با برنامه ریزی دقیق و منسجم و با بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان می‌توان زمینه رشد و شکوفایی دانشجویان را برای رسیدن به عرصه‌های مختلف علمی و فناوری کشور فراهم ساخت.

آموزش به بال نیرومند فرهنگی و کارآفرینی نیاز دارد

در ادامه حمیدرضا تاجداری رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان بهمن ماه سال ۸۲ با دو رشته تحصیلی تأسیس شد، اظهار داشت: بزرگترین مشکل این دانشگاه نبود ساختمان ملکی است که به رغم پیگیری‌ها هنوز تحقق نیافته است.

وی گفت: آموزش به بال نیرومند فرهنگی و کارآفرینی نیاز دارد که در دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان بیشترین هدف گذاری در حوزه مسائل فرهنگی و کارآفرینی صورت گرفته است.

رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی مرکز گلپایگان عنوان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اردوهای جهادی، فعالیت‌های پژوهشی و کارآفرینی شامل رویدادهای استارت‌آپ و ایده شو در زمینه جذب گردشگری و توریسم مهمترین فعالیت‌های این دانشگاه در یک سال گذشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.