ذبیح الله جودکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعیین حریم و بستر رودخانه ها و نصب تابلو جهت مشاهده و آگاهی عموم افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو بدون توجه به قانون با تصرف حریم و بستر رودخانه ها اقدام به احداث بنا، نصب فنس و کاشت نهال کرده بودند که کارشناسان فنی اداره از طریق گشت و بازرسی این افراد را در منطقه کاکارضا شناسایی و مسیل تصرف شده رودخانه با حکم قضایی به میزان نیم هکتار ازادسازی شد.

وی تصریح کرد: برخی افراد سودجو  و متخلف برخلاف قانون در حریم و بستر رودخانه ساخت و ساز کرده‌ و اراضی این منطقه را تسطیح کرده‌ بودند که در آن رستوران و اماکن گردشگری بسازند. 

وی افزود: تمامی آبهای سطحی متشکل از چشمه ها، انهار، رودخانه ها و قنات می باشند که همگی دارای حریم و جزو منافع عمومی، ملی و انفال بوده و جهت استفاده عمومی تعریف شده که وظیفه امور آب حفاظت و نگهداری از آنها است.

وی ادامه داد: شهرستان سلسله یکی از شهرها  دارای آبهای سطحی است که از مهمترین آنها می توان به رودخانه های کهمان کاکارضا و هنام اشاره کرد که زمین های کشاورزی زیادی از آنها سیراب و مشروب می شود و آبزی پروری را در این مناطق توسعه داده است.

رییس امور آب سلسله با اشاره به اینکه بزودی آزادسازی حریم رودخانه های کهمان و هنام نیز در دستور کار است عنوان کرد: آب مایه حیات و امانت ایندگان است و باید با دقت کامل مدیریت و به دست آنها سپرده شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.