عبدالحسین صابری روز دوشنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال در فرمانداری این شهرستان اظهارداشت: این افراد در روزها و ماه‌های شیوع کرونا در سامانه بیمه ثبت نام کرده بودند.

وی بیان کرد:  این تعداد کارگر از بین ۵۰۶ نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند انتخاب و مشمول دریافت حق بیمه بیکاری در این شرایط خاص شدند.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از مشاغل و اصناف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ۱۳۰ رسته وگروه شغلی اقدام به ثبت‌نام در سامانه مربوطه کرده بودندکه هر کدام به تفکیک بررسی شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی سمیرم ادامه داد: تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای کارگران و کارفرمایان متضرر شده از کرونا در نظر گرفته شد.

صابری با بیان اینکه تشکیل شرکت عمران و توسعه سمیرم ضروری است، اظهارداشت: امسال همه کارگران فصلی ساماندهی و در سامانه‌ای ثبت نام می‌شوند.

وی تصریح  کرد: عمده این کارگران در فصل برداشت سیب‌های درختی فعال می‌شوند و گروه زیادی از آنان از سایر استان‌ها همچون سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد به این منطقه می‌آیند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی سمیرم با اشاره به ادامه شرایط کرونایی تاکید کرد: وارد شدن کارگران فصلی و سیب‌چین به شهرستان باید کنترل و نظارت شود تا مشکل خاصی ایجاد نشود.

صابری تصویب ۴۶۷طرح اشتغال عشایری و روستایی در سال ۹۸ را یادآور شد و گفت: بانک‌های شهرستان۳۱۰ میلیارد ریال برای این تعداد طرح که از بین یک هزار و ۳۸۰ طرح انتخاب و کارشناسی شده، تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

به گفته وی سال گذشته ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی در هر چهاربخش سمیرم پرداخت شده و هر ۳۴ مورد تعهد اشتغال شهرستان نیز محقق شده است.

رییس اداره کار سمیرم به بسیج مردمی تولید ماسک در این روزها اشاره‌ای داشت وخاطر نشان کرد: حدود ۱۰ هزار ماسک از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در سمیرم تولید و توزیع شده است.

صابری تصریح کرد: بانک‌های توسعه‌تعاون، کشاورزی، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید بیشترین همکاری و مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی در سمیرم را داشته‌اند.

سید محمدرضا موسوی رییس صندوق کارآفرینی امید سمیرم  گفت: سه طرح شهرستانی بالاتر از ۱۰ میلیارد ریال برآورد هزینه اجرا داریم که باید در مرکز استان پیگیری و مصوب شود تا بتوانند تسهیلات مورد نیازشان را دریافت کنند.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ، ۶ شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.