حجت الاسلام والمسلمین مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز تولد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: حضرات معصومین همه نور واحد هستند و هیچ تفاوتی در کمال صفات انسانی ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از ائمه با توجه به مقتضیات زمان با صفاتی شناخته شده‌اند، ابراز داشت: در روایات و با توجه به سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) آنچه که بیش از همه برای ایشان توصیف شده کرامت و کریم بودن ایشان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه این صفت امام حسن مجتبی (ع) حتی در کتب اهل سنت نیز اشاره شده است، تصریح کرد: کرامت یعنی بخشیدن از مال و کمک به دیگران در حالی که فرد محتاج قبل نیاز، به او کمک شود.

وی با بیان اینکه فرد کریم اجازه نمی‌دهد تا شخصیت فرد نیازمند به واسطه درخواست و سوال او خرد شود، خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) دو بار در زندگی تمام زندگی و اموال و ثروت خدا را برای کمک به نیازمندان بخشید.

حجت الاسلام بصیرتی همچنین با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) سه بار نیز نصف اموال و زندگی خود را برای کمک به نیازمندان بخشید، بیان داشت: معنای واقعی کرامت همین بخشیدن تمام اموال و ثروت خود در راه خداست.

وی با اشاره به بحران کرونا و سخنان رهبر معظم انقلاب برای برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در کشور یادآور شد: معنی مواسات غمخواری و مهربانی نسبت به دیگران از مالی است که فرد بخشنده خود به آن محتاج است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه مواسات یعنی به فکر دیگران باشیم ولو اینکه خودمان هم نیاز داشته باشیم، متذکر شد: با توجه به روایات مختلف مواسات یکی از سه عمل برتری است که سفارش انجام آن به مؤمنین داده شده است.

وی بحران کرونا را تجلی مواسات هموطنان عزیز ایرانی در دستگیری و کمک به دیگران دانست و تاکید کرد: نمونه‌ای دیگر از مساوات در بین مردم به زمان دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بر می‌گردد که مردم عاشقانه از احتیاجات خود گذشتند تا جبهه‌های حق علیه باطل را پشتیبانی کنند.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه ما باید مواسات را در زندگی خود جاری کنیم، افزود: اگر فرهنگ مواسات در زندگی ما جاری شود نتیجه آن پذیرش زندگی مهدوی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.