عباس رضایی روز یکشنبه پس از برگزاری  جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به شکل ویدئو کنفرانس افزود : اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یک ضرورت است و هرگز نباید فراموش کرد. بواسطه همین رعایت پروتکل‌ها بوده است که امروز فوتی بیماری کرونا در برخی شهرستان‌های استان به صفر رسیده است و باید رعایت کنیم تا روز به روز وضعیت شهرستان‌ها و در مجموع کل استان بهبود یابد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در کل کشور ۱۳۲ منطقه سفید اعلام شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲شهرستان متعلق به استان است که اسامی آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام ‌خواهد شد.
وی افزود: شهرستان‌هایی که در وضعیت سفید قرار می گیرند از فردا می‌توانند برنامه‌های نماز جمعه و جماعات  خود در مساجد را داشته باشند و به مرور زمان و افزایش تبدیل وضعیت شهرستان‌های دیگر  از زرد به سفید،تعداد مناطق سفید استان افزایش خواهد یافت؛ البته این خبرهای خوش به معنای پایان کرونا نیست زیرا نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای جهان واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند پایان این بیماری را پیش‌بینی کند.
رضایی تاکید کرد: از همین رو باید از نظر نیروی انسانی، تجهیرات و سایر موارد خود را برای بدبینانه‌ترین و سخت‌ترین شرایط آماده کنیم و برای آینده امکانات لازم را پیش بینی کنیم.
وی با مقایسه عملکرد نظام درمانی ایران اسلامی در مواجهه مواجه با کرونا با برخی کشورهای دیگر گفت: کلیه مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا در ایران بدون در نظر گرفتن سن، جنس، ملیت و قومیت مداوا شدند درحالیکه در برخی کشورهای مدعی چنین عملکردی وجود نداشتند.
وی اضافه کرد: عملکرد نظام بهداشت و درمان کشور را در جایگاه بسیار خوبی قرار داده است و نتیجه آن قرار گرفتن مناطق مختلف کشور و از جمله شهرستان‌های استان اصفهان در شیب نزولی ابتلا به کروناست و در این بخش باید از کادر پزشکی و پیرا پزشکی تجلیل کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه سلامت آحاد جامعه از هر مساله دیگری مهمتر است، افزود: مردم ما در عرصه‌های مختلف با مجموعه نظام همراهی خوبی داشته‌اند که نمود آن شرکت بیش از ۸۳ درصد مردم در غربالگری مرحله اول است ودر دومین مرحله غربالگری با هدف شناسایی هوشمند و هدفمند افراد مبتلا به کرونا آغاز شده است که باید از این همراهی و همدلی آحاد مردم برای شرکت در این طرح قدردانی کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح مواسات مومنانه در کشور افزود: امروز حضور خیران، بسیج، نیروهای مسلح و آحاد مردم در قالب طرح مواسات مومنانه نشان از حاکمیت فضای معنوی، نیک اندیشی و روحیه ایثار و تعاون در جامعه است و باید از دست فعالان این طرح نیز  تشکر کرد.
رضایی همچنین  با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش بنیان در تامین نیازهای بهداشت و درمان، اظهار کرد: تولید ماسک، گان، ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و سایر اقلام بهداشتی نشان از خود اتکایی و توانمندی جوانان و دانشمندان این سرزمین است و از زحمات این بخش نیز باید تشکر و قدردانی کرد.

برپایه گزارش رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.