حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها از ۲ ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ۸۰  کارگاه توسط طلاب بسیجی خواهر و بردار در استان تولید شد.

وی اظهارداشت: در این مدت ۶۵ کمیته همیاری بسیج طلاب خواهران و برادران در استان تشکیل و ۵۰ کانال و شبکه اجتماعی در فضای مجازی برای انتقال تجربیات کمک‌های مومنانه و کارهای جهادی در استان ایجاد شد.

مسوول پایگاه‌های بسیج طلاب اصفهان، کمک نقدی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و تهیه و اهدای چهار دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان‌های اصفهان را از اقدامات اعضای این پایگاه‌ها برشمرد.

وی تماس و اطلاع‌رسانی به ۷۰ هزار خانوار در استان برای طرح غربالگری و ثبت نام در سامانه سلامت، توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی، ضدعفونی ۴۰۰ مسجد، بیمارستان، بازار، محله و معابر، قربانی کردن ۶۰ راس گوسفند و توزیع در بین نیازمندان را از دیگر اقدامات طلاب بسیجی استان برشمرد.

کیانی افزود: در این مدت همچنین بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر برای دلجویی بیماران و تشکر از زحمات کادر درمانی به بیمارستان‌های استان اعزام شدند و ۴۰ نفر از آنها به عنوان بهیار به خدمت‌رسانی مشغول شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۲ عنوان فعالیت در  شرایط شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۲ ماه گذشته از سوی طلبه‌های خواهر و برادر در استان انجام شده است.

وی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی که به لحاظ شیوع بیماران کرونایی برای برخی کسبه ایجاد شد از مردم دعوت کرد که در پویش همدلی با اهدای کمک‌های مومنانه خود به کمک نیازمندان بشتابند.

اکنون بیش از ۲۰۰ پایگاه بسیج طلاب با بالغ بر ۲۰ هزار نفر عضو خواهر و برادر در استان اصفهان دایر است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاهها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند .

وی بیان کرد: بر اساس گزارشها تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستانها ترخیص شدند که معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.