عباس رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خط تولید این محفظه خانگی تا چند هفته آینده راه‌اندازی و نمونه‌های آن در مدت کوتاهی وارد بازار خواهد شد.
محفظه خانگی استریل نوری - گازی در ورودی در منازل مسکونی (مانند جاکفشی‌های آپارتمانی) قرار می‌گیرد و افراد پس از خرید روزانه، تمام وسایل خود مانند دسته کلید، کارت‌های بانکی، وسایل خریداری شده  را به مدت مشخص درون این محفظه قرار می‌دهند تا فرایند ویروس‌کشی و ضدعفونی انجام شود.
درون این محفظه لامپ‌های مخصوص UV از نوع UVC که تولیدکننده گاز ازن نیز هستند، قرار دارد و به محض بسته‌شدن کامل در (که از طریق سنسور مناسب کنترل می‌شود) لامپ شروع به ویروس‌کشی می‌کند و در مدت زمان معین وسایل عاری از ویروس می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به تلاش مجموعه دانشگاهی، علمی و پژوهشی استان به منظور تامین نیازمندی‌های حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: ظرفیت پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان مانند دانشگاه اصفهان،  علوم پزشکی و صنعتی اصفهان در تولید کیت‌های تشخیص ورود پیدا کرده‌اند.
وی اظهار کرد: اتاق فکر دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان با بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان متخصص استان  بررسی ابعاد بیماری کرونا را در دستور کار قرار داده‌اند.
استاندار اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان و شرکت شهرک صنعتی استان در ابعاد مختلف تولید تجهیزات، اقلام بهداشتی و امثال آن تولیدات و ابتکارات خوب و قابل توجهی داشته اند و دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان از جمله دانشگاه واحد اصفهان فعالیت‌های خوب علمی و پژوهشی داشته‌اند که تولید نخستین محفظه خانگی استریل نوری - گازی از این جمله است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه، صنعت و مراکز علمی و پژوهشی استان دوشادوش پزشکان و پیراپزشکان استان که در خط مقدم قرار دارند، در حال فعالیت و رفع نیازهای در مقابله با این بیماری هستند. برپایه گزارش  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.