سردار مجتبی فدا روز سه‌شنبه در مراسم آغاز توزیع ۳۰ هزار سبد غذایی توسط جامعه خیریه امام محمد باقر(ع) اصفهان افزود: بیماری کرونا شرایطی را در کشور بوجود آورد که برخی کسب و کارها با رکود مواجه و به تبع آنT سختی معیشت به برخی از اقشار جامعه وارد شد.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در آستانه ماه مبارک رمضان در فراخوانی اقشار توانمند را به حمایت از افراد آسیب دیده دعوت کردند و بر اساس آن رزمایش "کمک و مواسات مومنانه" نیز در جای‌جای کشور شکل گرفت.
فرمانده سپاه صاحبالزمان(عج) افزود: سپاه استان در همین راستا بانک اطلاعاتی و نرمافزاری از کلیه خانوادههای نیازمند اعم از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیریه زندان، خیریههای محلی و انجمن مددکاری امام زمان(عج) تشکیل داد که نشان می‌دهد ۵۹۶ هزار خانوار تحت پوشش این مراکز هستند.
وی اضافه کرد: در ادامه از کلیه اطلاعات دریافتی تقاطع گیری صورت گرفت و مشخص شد مجموع خانواده‌های نیازمند استان ۳۰۵ خانواده هستند که از این تعداد ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش دائمی کمیته امداد، بهزیستی و سایر خیریه‌ها هستند.
سردار فدا گفت: یکصد هزار خانواده مانند افراد روزمزد نیز شناسایی شدند که اگرچه در شرایط عادی دارای شغل و درآمد هستند ولی به‌واسطه بیماری کرونا دچار شرایطی هستند که شغل خود را از دست داده و دچار مشکل شده‌اند.
وی تصریح کرد: از مجموع ۳۰۵ هزار خانواده شناسایی شده‌ تاکنون ۲۲۷ هزار بسته غذایی بین آنها توزیع شده که ارزش ۵۰ هزار بسته آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی و مابقی ۲ میلیون ریالی و بیشتر بوده است.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: در استان تاکنون غذای گرم توزیع نشده است زیرا باور این بود که غذای گرم صرفا برای یک وعده غذایی کافی است لذا بسته‌هایی در نظر گرفته شد که نیاز یک ماه یک خانوار را تامین کند.
وی با اشاره به متفاوت بودن بسته‌های غدایی گفت: ۱۰ کیلوگرم برنج، ۲ عدد روغن، مقداری حبوبات، مرغ، تعدادی ماکارونی، یک بسته گوشت یا سویا به اندازه نیاز یک ماه در این بسته‌ها قرار داده شد.
سردار فدا گفت: در توزیع این بسته‌ها تلاش شد تا کرامت انسانی افراد حفظ و با بهره‌گیری از معتمدین محلی یا ارائه بُن دریافت از مکان‌های خاص این بسته‌ها توزیع شود.
وی اضافه کرد: البته ممکن است برخی خانواده‌ها به جای بسته غذایی به وام و حتی برخی به مددکار برای خریدهای روزانه یا مراقبت‌ها نیازمند باشند که در این زمینه نیز با بهره‌گیری از ظرفیت قرض‌الحسنه‌های محلی و پایگاه‌های بسیج اقداماتی صورت گرفت.
همچنین مدیرعامل خیریه امام محمد باقر (ع) نیز در این مراسم گفت: امروز ۳۰ هزار بسته غذایی با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با همکاری خیرین استان تهیه شد.
 محمدرضا کجانی افزود: این بسته‌ها با همکاری پایگاه هشتم شکاری و پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، بسته‌بندی و به همت این خیریه و بسیج استان توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای رسالت دینی و لبیک به ندای منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت و نشان داد که مردم استان و خیرین آن برغم همه نابسامانی‌ها، امتحان خود را بخوبی پس داده‌اند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تا روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.